|
|||
|
|||
Sv: 1000 kr fattigare, men 24 flaskor rikare
Ja det är det jag hoppas på att kunna dela låda med några andra. För det går inte åt så mycket Retsina härhemma och under vinterhalvåret blir det ännu mindre.
|
|
||||
|
||||
Hoppas ni hittar någon att dela med, annars finns det oftast Kourtaki om ni blir sugna, dock inte på vårt bolag.
|
|
|||
|
|||
Ja det hoppas jag med. Kourtaki går alltid att få tag i här i Stockholm. Men det vore kul med något annat ibland även härhemma i Sverige.
|
|
||||
|
||||
Håller med till fullo.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Då vill jag meddela att det finns 6 st (SEX) andra retsinor att beställa hos Systembolaget. Akratos Kechribari Lafkioti Minos Cambas Tear of the Pine ( 189:- ) Cambas har funnit i många år, den har bytt namn men jag minns inte från vilket de bytte bort? Varför en sort kostar 189:- vet jag inte och det verkar vansinnigt, jag är inte intresserad av en sådan prissättning. /Hasse |
|
||||
|
||||
Jag såg det när vi beställde, men känner inte till någon av dem.
|
|
|||
|
|||
Den som nu heter Cambas var antingen Boutari eller Tsantali förut, man känner igen etiketten på den när man ser den och den har som sagt funnits att beställa ganska många år nu.
/Hasse |
|
||||
|
||||
Tsantali har jag smakat, minns den som god.
|
|
|||
|
|||
Malamatina var vår favorit förut .Men på Kreta lärde vi oss att tycka om retsina Chanion ,alltså retsina fr Chania . Den skulle vara trevlig att kunna beställa.
|
|
|||
|
|||
Det är så här den såg ut tidigare, INNAN den bytte namn till Cambas.
http://www.oenoforos.se/Produkt.aspx?productID=73 Tydligen så har namnet Boutari på etiketten bara ersatts med Cambas, annars är den i stort sett identisk med bilden i länken. Boutari producerar den fortfarande. /Hasse |
|
|||
|
|||
Det har skrivits om priset på retsina i Arnes och Birgittas Kalimera hörna, något som kanske platsar bättre här.
Sista två veckorna i september betalade vi 1,45 i supermarket i Palaiochora för Chanion, på tavernor betalade vi som lägst 2,50 (på cafe Zygos) och som mest 3,50. Lars Senast redigerad av LarsB den 2016-10-01 klockan 10:14. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|