|
||||
|
||||
Sv: Vart skulle ni åka...? Vilken ö...?
Citat:
|
|
||||
|
||||
Underbart att höra!!
Bokat resa dit den 27 maj!! /Kajja |
|
||||
|
||||
Självklart!
|
|
||||
|
||||
Jag var till Parga i maj 2016 (för andra gången) och det var toppelitoppen!
Helena S |
|
||||
|
||||
Jag pratade med en hemspråkslärare i grekiska (inte på grekiska dock!) och berättade om mitt Greklandsintresse. Om jag minns rätt var det Kythera hon tipsade om.
Parga, var ligger det? Känns som om jag har läst det namnet många gånger. Tack för alla tips! Jag vill också gärna läsa den där fejkartikeln. Kanske rent av skulle skriva ett fejkresebrev från i somras...?! Aina |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Aina;394666]
Parga, var ligger det? Känns som om jag har läst det namnet många gånger. Hoppas du var ironisk...annars gör jag nog bort mig när jag svarar att Parga ligget vid Greklands västkust. Alltså ingen ö!! Googla o njut! /Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag la upp en länk med fejkartikeln, det var tyvärr inte hela artikeln. Citat:
Kajja, jag gillar dina inlägg Helena S |
|
||||
|
||||
Citat:
Man ser inte, hör inte tonläge och kan inte läsa av ansiktuttryck!! I den här tråden har det skrivits om Parga och jag trodde att personen ifråga var insatt..FEL av mig! Man kan inte vara nog försiktig i sina inlägg! Det är tydligen väldigt lätt att bli missförstådd! Tråkigt!😟 /Kajja .. som åxå gillar dina inlägg 😊 |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag tycker att det hade varit extra kul om du hade skrivit att du åxå hade gillat dina inlägg Helena S - |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Nej, det var ingen ironisk fråga. Jag kände igen orten Parga till namnet - lät inte som någon ö - men har aldrig pratat med någon som varit där. Jag är ingen expert på Grekland. Har under årens lopp besökt 16 öar förutom Aten, men hittills aldrig på allvar funderat på att besöka fastlandet. Det har säkert sin charm, men små öar och att slippa åka bil går före för oss! I alla fall just nu.
Tycker för övrigt det är jättesvårt att hålla namnen på alla ögrupper i huvudet. Vet väl ungefär vilka öar som tillhör Kykladerna, men måste i övrigt alltid tjuvkika på Kalimeras karta! Aina |
|
||||
|
||||
Hej Aina!
Jag har läst lite om dina resor och var som vanligt spontan att kommentera för jag trodde att du visste Sorry! Parga ska bli otroligt spännande. Fick ö-känsla när vi var där över dan på en båtutflykt från Lefkas. Strävar inte efter att bli nån expert på Grekland heller utan bara njuta av våra resmål och dela med mig här på forumet. /Kajja |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|