|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5434
Har ju ingen som helst aning. Zakynthos?
/ Anne |
|
|||
|
|||
Gissar på Livadia, Tilos
/Ulla |
|
||||
|
||||
Thassos …
|
|
||||
|
||||
Nej, inte Zakynthos.
Nej inte heller Thassos. Ja, visst är det vid strandpromenaden i Livadia på Tilos! Grattis! /Thoper |
|
||||
|
||||
Den var klurig.
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5434 - Kanonkulor i Livadia på Tilos
Hur kunde jag missa. Där promenerar vi dagligen under april/maj och september/oktober - och har gjort så de senaste tio åren. Men hade skylten inte varit övertäckt …
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Thoper |
|
||||
|
||||
Förstår att du är nöjd. Kan inte fatta att jag att jag missade det, och i stället svarade Thassos.
Du vet var vi brukar bo, därför undrar jag om vi har träffats på Tilos? |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi bodde grannar med er i september 2013 på Irinoula. /Thoper |
|
||||
|
||||
Åtta år sedan, nu blir jag nyfiken. Bodde vi/ni på andra våningen …pratade vi med varandra …Då det inte brukar bo så många svenskar på hotellet borde jag kanske komma ihåg - men tyvärr inte just nu.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi fick hjälp av er att ta detta kortet också. Vi skulle ta bussen upp till Megalo Chorio och vi fick lite tips om hur långt det var att sedan gå till Eristo. Det var första gången vi var på Tilos. Sedan dess har vi varit där ett par gånger till, men då bodde vi på Annas Studio. Vi älskar verkligen Tilos och står ständigt på vår återvändarlista, men det blir inte i år. Det blir istället Paleochora på Kreta. /Thoper |
|
||||
|
||||
Sitter och väntar på att poletten ska trilla ner …men nej, det ringer ingen klocka. Vad sägs om att ha en liten kalimera-träff nästa gång vi/ni kommer till Tilos.
Kom att tänka på en sak: Seva brukar ha en liten ”trädgårdsfest” för sina gäster, var det någon den veckan - i så fall sågs vi även där. Min man däremot tycks har ett bättre minne. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det var ingen trädgårdsfest när vi var där. Seva åkte iväg några dagar. Tror det var någon anhörig som var sjuk. Hon kom hem sista dagen och då bjöd hon på god mat! /Thoper |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|