|
||||
|
||||
Sv: GRATTIS ELISABET
Ett stort grattis från mig också Elisabet!
Hoppas att du får en riktigt härlig födelsedag med samma vårsol som vi har här i Göteborg i dag! Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
STORT GRATTIS!!!
- Kotleta. |
|
||||
|
||||
Grattis, grattis från oss med!
Vi ses snart! Päivi & Lasse |
|
||||
|
||||
Grattis från Grekland!!!
dimitris |
|
||||
|
||||
Grattis från mig me
|
|
||||
|
||||
STORT GRATTIS!
bosse |
|
|||
|
|||
Gratulationer på födelsedagen från Aten
Monica |
|
||||
|
||||
Ett stort grattis även från mig
Mrs Kalimera |
|
||||
|
||||
Tack för grattishälsningarna alla underbara människor!!
Det har varit en solig men blåsig dag. Första hälften av den tillbringade jag till största delen i köket. Eftersom jag inte vantrivs där och det är roligare att bjuda än bjudas, så passade det mig fint! Sedan har det ätits gott och umgåtts, men nu får det räcka, att fylla 48 är ju faktiskt ingen big deal. Tänkte dela med mig av de åldersfunderingar som jag började dagen med: För en månad sedan fyllde min dotter 18. Om 30 år är hon med andra ord 48. Och jag är 78. Plötsligt slog det mig med vilken skillnad jag ser på hennes kommande 30 år jämfört med mina! Självfallet ska hon göra många saker som inte kommer att bli aktuella för mig; ta studenten, fortsätta sin idrottskarriär, utbilda sig, börja arbeta, välja bostadsort, kanske bilda familj. MEN varför ser jag på hennes kommande 30 år som en lång, händelserik tid, men suckar lite och säger att ”det kommer att gå så fort” när jag tänker på mina kommande 30?? Det finns ju faktiskt ingen som helst anledning att anta att mina kommande 30 år inte kommer att bli händelserika och utvecklande – om jag inte själv låter dem bli tomma förståss.. Ja så filosoferade jag i morse och sedan tog jag ett beslut. Gissa vilket! Och fråga mig gärna om 30 år om det blev så |
|
||||
|
||||
Jo, en sak till! Kolla vilken "present" jag fick!!
Natten till idag blev jag "faster" till SJU stycken yttepyttesmå sånna här: |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som undrar..Vilken ras är det??? |
|
||||
|
||||
Det kan få bli en bildgåta Gissa valparnas ras!!
Det blir nog inte så lätt, kan jag säga |
|
||||
|
||||
GRATTIS med dagen, Elisabet. (Bedre sent enn osv...)
Så fine betrakninger du har om deg og datteren, tror du har tatt rett konklusjon Ingrid - som har ett års forsprang på deg, og som har en sønn på 18.... |
|
||||
|
||||
Citat:
//Zanét |
|
||||
|
||||
Citat:
Moster, som inte är hundägare men kattägare Senast redigerad av Moster den 2007-04-07 klockan 01:13. |
|
|||
|
|||
Grattis till de små valparna också!!! De är så söta att det gör ont!
Jag tycker också att de ser ut att vara vorsteh. - Kotleta. |
|
|||
|
|||
Förresten, vad gäller ditt beslut...
Det kan väl inte vara så att du tänker flytta till Grekland permanent? Eller... Kram - Kotleta |
|
||||
|
||||
Med att jag blev "faster" till valparna menade jag att det är min bror med familj som äger dem, inte jag alltså.
Jag måste nog berätta vad hundarna är för ras, tror inte att någon kan gissa det De är nämligen en riktig 4vägskorsning. Pappan är en korsning mellan gråhund och jämthund. Medvetet gjord för att få goda älgjakt-egenskaper. Mormor är en vit älghund, boende i Lappland, som vid ett besök i Stockholmstrakten för några år sedan gav sig iväg på egen hand och blev "på det sättet" med okänd hane. Mamman som heter Lovis, har visat sig ha starka vallhundsegenskaper, är svart och har i övrigt ett utseende som påminner om Kelpie. Min bror tror/gissar därför att det är en sådan som är morfar. De har valt att para Lovis med gråjämthunden för att förstärka älgjakt-egenskaperna i valparna. Hur det blir med den saken återstår att se. Gudomligt söta är de i alla fall och alla mår bra Senast redigerad av Elisabet den 2007-04-07 klockan 11:52. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|