![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Att naturen måste ha sin gång accepterar jag, men att stänga in en orm hemma för att fascineras av att den äter ett annat djur är osmakligt. Jag fattar inte vitsen med att lägga ut dessa bilder, om det vore i dess naturliga miljö som fotografen fångat hela förloppet vore det en sak men som det nu visas med en burk som bakgrund är inte ok.
|
|
|||
|
|||
![]()
En orm blir fotograferad när den sväljer en råtta. En råtta är väl ett djur som de flesta ser som närmast "ohyra" ? Det finns de som har råttor som husdjur och det hade jag själv för många år sedan. Råttor är i själva verket väldigt renliga djur, åtminstone de som får bo hos oss människor.
Så förhållandet orm äter råtta är väl annars en kombination som är lika vanlig som alla andra förhållanden i naturen där arter äter andra arter ? Att en del personer känner obehag av att se ormar har jag full förståelse för. Jag känner obehag av att se spindlar, kackerlackor och diverse andra äckliga varelser (har glömt vilka). Jag får frågan vad jag gör för djur ? Jag tycker om dem, vi har en katt hemma och har haft en katt tidigare också, han blev 11 år. Jag har haft massor av husdjur genom åren, akvariefiskar, hamstrar, undulater, en skrattduva osv. Jag vet inte vilket annat svar jag ska ge angående frågan om vad jag gör för djur ?? Men det kanske gäller om man är engagerad i grekernas djurhållning och syn på sina djur, vilda eller tama ? I den frågan kan jag säga att jag inte har någon åsikt alls. Men det var väl ändå inte denna "delfråga" som denna tråd gällde ? Om det gäller det jag redan nämnt, pajkastning i ämnet så har jag inte heller där någon mer åsikt. Ja förresten så äter jag djur men det kan väl knappast betraktas som provocerande ? Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tja Hasse. Du kommenterar knappt något av det jag skrev ovan. Jag tycker du är snabb på att "rinna undan" nu, när du ändå var så snabbt framme och hackade på mig förut.
Citat:
Citat:
Jag har verkligen försökt göra det och därför anser jag att det är fel att hoppa på mig och säga att "Det kanske skulle vara nyttigt för mig att se slakten..." Det är speciellt ordet "nyttigt" som både provocerar och irriterar mig. Jag har gjort mer för djurs välbefinnande hitills i mitt liv än vad de flesta här kommer att göra under sin livstid. Men jag vet också att det finns flera medlemmar här på Kalimera som varje månad skänker pengar till olika hjälporganisationer eller hjälper djur på annat sätt. Och för det ska de ska ha all heder. Citat:
Sedan kan jag inte förstå hur du kan skriva att du inte har någon åsikt om djurhållning i Grekland. Du har ju varit i Grekland ett antal gånger och måste ha sett hur de hanterar sina djur. Avskärmar du dig helt och inte vill se? För du kan väl inte vara så känslokall att du inte bryr dig? För oss som tycker om djur är det inte roligt att se. Detta har också varit uppe till diskution många gånger här på Kalimera. Och alla har varit väldigt negativa till vad de sett och upplevt. (All heder till Arne som befriade Getterna...) Så om du inte ens har någon åsikt om hanteringen av djur i Grekland, kan du heller inte sett hur de hanteras. Då kan jag inte tolka det på något annat sätt än att du inte har något intresse eller engagemang i djur. Och då är du inte en del av lösningen, då är du en del av problemet. Då kan man dessutom ifrågasätta vilket engagemang du egentligen haft de djur du haft tidigare. Peter - Ju mer jag lär känna människan, ju mer älskar jag djuren... |
|
|||
|
|||
![]()
Men Hallå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kom ut ur sandlådan nu.............allihop!!!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Tråden är på väg att spåra ut och därför låser jag den.
Janne / Kalimera |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|