Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-12, 11:32
SaraL SaraL är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Hoteltips tack :-)

Tack för tipsen, ni kan verkligen det mesta
Nu har vi ju bokat boende hos Elias men vi har ännu inte bokat flygbiljett. Vi är lite snåla och väntar på att flygstolspriserna ska gå ner . Det är bara Airtours som flyger till Karpathos just den 2 juni då vi ska åka och just nu kostar flystolen 3199 kr. Är det någon som har någon erfarnhet av hur mycket priserna sjunker de sista veckorna? Törs vi vänta nån vecka till på att priserna sjunker eller riskerar vi att bli utan flygbiljetter då? Plan B är att kanske flyga till Rhodos och sedan ta inrikesflyget till Karpathos, är det någon som har gjort så? Det verkar nämligen gå fler flyg till Rhodos så därför kanske de inte tar fort lika snabbt.

Vad säger ni? Törs vi vänta på att flygstolspriserna sjunker eller riskerar vi att behöva simma till Karpathos då??
Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 13:13
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Hoteltips tack :-)

Det där är dessvärre omöjligt att svara på. Det brukar finnas billiga restplatser tidigt på säsongen men det är tidigare än så, runt 20-23 maj.

Jag åkte till Karpathos med apollo förra året 1 eller 2 juni, som jag minns det var det planet fullt. Vet dock inte om de sista platserna var restplatser.

Vågar dock inte råda dig i det här.

Att flyga från Rodos är jättesmidigt, det går många turer. Jag har bara gjort det i september och då fanns det flera turer per dag. För 1.5 år sen kostade det 20E enkel väg, tar ca en halvtimma.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01.