|
||||
|
||||
Sv: Webcam Parga
Webcam kanske är ur funktion så dom lagt ut bilder från i morse.....
|
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
||||
|
||||
Skyggen av lyktestolpen ser ut til å bevege seg normalt fra time til time hvis man ser å tidligere bilder fra i dag og i går, så det ser ikke ut til at det er et "frosset" arkivbilde heller....
|
|
|||
|
|||
Nu har jag svaret på den tomma badstranden...avloppsröret har spruckit..och "skitvattnet" går rakt ut i havet...blääää
|
|
||||
|
||||
Åh fy för !!!
Birgitta |
|
|||
|
|||
Ok det låter ju inte så nice med avloppsvatten rakt ut i havet....
Vi ska åka ner om två veckor, är det någon som vet/ har någon aning om hur lång tid det tar att fixa läckan och när man i så fall kan bada i havet igen (utan att riskera att simma i avloppsvatten)? |
|
|||
|
|||
Hej igen!
Jag kollade med Ving och deras personal på plats hade fått besked om att man kommer att kunna bada som vanligt om 3-4 dagar! |
|
||||
|
||||
Citat:
Dem är på väg hem snart samt haft det underbart i Parga hälsar dem. Birgitta |
|
|||
|
|||
Bra nyheter ! Ska bli spännande att få "höra" lite om deras semester
Fortsatt skön måndagskväll o hoppas att regnandet tar en paus... |
|
||||
|
||||
Citat:
Osis att rören spruckit , dom har ju sitt utlopp en bra bit ut vattnet. Det är bara att konstatera att det är som i övriga Grekland ! Reningsverk är unikt ! Dom finns men är få. /Tom |
|
||||
|
||||
Man har ju faktiskt hört att Medelhavet är en stor kloak.
Men vi reser dit ändå Birgitta |
|
|||
|
|||
Ordningen återställd - stolarna uppställda o turisterna badar igen
//Maggan |
|
|||
|
|||
Solstolarna uppe igen ja men fortfarande väldigt "folktomt" på stranden..hmm.
|
|
||||
|
||||
Hej alla!! Det spruckna kloakröret missade vi fullständigt. Vi gick förbi bystranden på morgonen på vår väg till Lichnos genom olivskogen. Herr Fix drar sig nu till minnes att stolarna var ihopsamlade utan att tänka mer på det. När vi kom hem med badbåten på eftermiddagen funderade jag på att simma ut till Panagia men längtan efter en gyros pita hos George tog överhanden. Vilken tur.
Vi har haft en toppensemester och jag skriver lite mer senare under dagen. |
|
||||
|
||||
Det är inte första gången detta händer! Vid det tillfället stod det många och fiskade runt omkring och i hamnen - mycket gött bete till firrarna kan man tänka sig!!!
Tur att det finns andra bättre alternativ i närheten än just den stranden, speciellt när sådant här läskigt händer... /Katta |
|
|||
|
|||
Hej,
finns faktiskt en orsak varför det inte har varit folk på stranden / webcam. Ju, i söndags gick avlopssledningen i Parga sönder, och allt hamnade i havet. Så det var badförbud... ju grekisk vis. Avloppet gick sönder 9:30--- dom stängde stranden 18 tiden... så att bada var brun utan sol... Men det finns många fina stränder i närheten, inom 20-30 min... /Nico |
|
|||
|
|||
Ju... glömde en sak... dom tog vattenprover i dag, och allt är ok.
Så i morgon badar jag här igen. /Nico |
|
|||
|
|||
Fullt med fisk i havet och jag har badat och överlevde...
|
|
|||
|
|||
29 grader visar termometern på webcameran denna eftermiddag. Ser inte helt fel ut, nu när vi tillfälligt hamnat i en sommarsvacka , iaf här nere i Skåne.
Det närmar sig...endast 11 dgr kvar tills man sätter fötterna på Grekisk mark igen |
|
|||
|
|||
+38 nu
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|