Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-08, 20:34
Polarmannen Polarmannen är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012
Standard Sv: Ryggstödsfällning på flygplan

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men Arne, , så länge det finns säten att fälla så får man fälla och om man konfererar med den bakomvarande så KAN detta inte vara ett så stort problem. Likaväl som en normallång betalat för att kunna fälla så får en väldigt lång "stå ut med omaket" i de extremfall man inte kommer överens. INGEN ENDA här har ju hävdat att man fäller stolen om bakomvarande bestämt säger nej. Man kan ju också välja att stanna hemma om man är livrädd att framförvarande fäller sätet mot ens vilja!

Lissi
Lissi vem har sagt att man får det? får man göra allt bara för att det går? Lissi jag tycker att du är egoistisk och bara tänker på sig själv. Det är inte trevligt att ha blåmärken på knäna när man går av flygplanet i Grekland.... OM man ska fälla bak ryggstödet frågar man givetvis.

I det flesta fallen då det blir bråk om att fälla bak stolsryggen går flygbolagen på att framförvarande får fälla upp sin stolsrygg. Därför är det ett flertal företag som funderar/planerar på att ta bort möjligheten att fälla bak stolsryggen. Om personer som Lissi skulle vara mer ödmjuk mot sina långbenta medmänniskor så skulle de här aldrig vara ett problem.
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 21:08
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Ursprungligen postat av JohnS Visa inlägg
Hele diskusjonen går på om hvor mye man skal ta hensyn til andre. Hvem er den største egoisten, den som feller ned sitt sete uten å spørre om det er OK for den som sitter bak, eller den som låser setet for den som sitter framfor uten å spørre? Det ene er vel ikke verre eller bedre enn det andre, og begge deler viser en attityd når det gjelder å prioritere seg selv på bekostning av andre som jeg har vanskelig for å akseptere.
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 22:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Polarmannen Visa inlägg
Om personer som Lissi skulle vara mer ödmjuk mot sina långbenta medmänniskor så skulle de här aldrig vara ett problem.
..och om Du bemödat Dig om att läsa mitt inlägg ordentligt när Du ändå citerar det så står det att det inte borde vara något problem OM MAN KONFERERAR MED DEN BAKOMVARANDE!!! Vilket betyder att om jag frågar och personen säger att det är helt ok, (och kanske även själv fällt sitt), varför skulle jag låta bli då?? För att Du har långa ben???
Jag har aldrig fällt en stol utan att fråga , men tydligen har andra råkat ut för sådana och DET ska inte jag ha skit för!

Läs ordentligt innan Du svarar tack! Huruvida jag sen är ödmjuk eller inte mot personer med långa ben vet Du inget om!

Lissi - som FORTFARANDE aldrig fäller utan att ha frågat innan!!
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 22:41
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Jag mår illa när jag läser allt elakt som skrivs här!

Att Lissi skulle vara egoist och inte visa hänsyn till andra..det finns ingen mer omtänksam och hjälpsam person än hon!
Jag är helt säker på att hon skulle respektera om någon nekade henne att fälla ett säte!

Sunny
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 22:48
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
..och om Du bemödat Dig om att läsa mitt inlägg ordentligt när Du ändå citerar det så står det att det inte borde vara något problem OM MAN KONFERERAR MED DEN BAKOMVARANDE!!! Vilket betyder att om jag frågar och personen säger att det är helt ok, (och kanske även själv fällt sitt), varför skulle jag låta bli då?? För att Du har långa ben???
Jag har aldrig fällt en stol utan att fråga , men tydligen har andra råkat ut för sådana och DET ska inte jag ha skit för!

Läs ordentligt innan Du svarar tack! Huruvida jag sen är ödmjuk eller inte mot personer med långa ben vet Du inget om!

Lissi - som FORTFARANDE aldrig fäller utan att ha frågat innan!!
Jag tycker vi borde utöka de 7 dödssynderna till 8 dödssynder för att fälla sätet verkar vara en sådan
Och väldigt lätt att döma människor efter om de fäller säten eller inte... Jag fattar fortfarande inte... Hur farligt kan det vara...jag har flugit med personer som är längre än er...och jag har haft en person bakom mig en gång som var över 2 meter och då gav det ju sig själv...han hade nämligen inbyggda "kneedefenders" eftersom han satt med knäna uppe vid hakan och låst fast stolen Den gången när jag vände på mig och frågade om det gick bra om jag fällde sätet såg han förlägen ut, pekade på sina ben och bad om ursäkt att jag inte kunde göra det... Det känns inte som någon i den här tråden ser det från den sidan som den här trevliga mannen gjorde...
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 22:52
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Jag mår illa när jag läser allt elakt som skrivs här!

Att Lissi skulle vara egoist och inte visa hänsyn till andra..det finns ingen mer omtänksam och hjälpsam person än hon!
Jag är helt säker på att hon skulle respektera om någon nekade henne att fälla ett säte!

Sunny
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 22:52

Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 22:54

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Jag tycker vi borde utöka de 7 dödssynderna till 8 dödssynder för att fälla sätet verkar vara en sådan
Och väldigt lätt att döma människor efter om de fäller säten eller inte... Jag fattar fortfarande inte... Hur farligt kan det vara...jag har flugit med personer som är längre än er...och jag har haft en person bakom mig en gång som var över 2 meter och då gav det ju sig själv...han hade nämligen inbyggda "kneedefenders" eftersom han satt med knäna uppe vid hakan och låst fast stolen Den gången när jag vände på mig och frågade om det gick bra om jag fällde sätet såg han förlägen ut, pekade på sina ben och bad om ursäkt att jag inte kunde göra det... Det känns inte som någon i den här tråden ser det från den sidan som den här trevliga mannen gjorde...
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 23:19
Pelas avatar
Pela Pela är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Det verkar som att Arne hittar de känsliga ämnena att diskutera,Bildgåtor och Stolsfällningar.
I bägge fallen gäller väl att folk har olika åsikter,observera ÅSIKTER,det finns inget rätt eller fel, inga fakta som att jorden är rund,bara vad man själv tycker...
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 23:32
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Hurra for Arne som klarer å lage to slike diskusjonstråder på kort tid!

Skaper liv i forumet, og det er jo bra

For meg kan folk senke setene så mye de vil, men jeg er 1,67 høy så det plager meg ikke uansett. Men aldri, og da mener jeg bokstavelig talt aldri, har noen spurt meg om det er ok at de gjør det. Eller snudd seg først, for å sjekke om jeg har kaffe eller vin (det er ofte vin) på bordet mitt.

Det verste jeg har opplevd som flypassasjer er faktisk dem (og det har alltid vært menn) som har sittet i setet ved siden av meg og
1) vært forkjølet, snytt seg i medbrakt papir og deretter lagt alle de gjennomfuktede snytefillene i lommen på setet foran
2) snorket. Høyt.
3) ikke dusjet siden århundreskiftet
4) spiller musikk på medbrakt dings med sånne øretelefoner som funker slik at jeg KUN hører diskantlydene (eller hva det nå heter) gjennom hele flyturen
5) skrever så bredt (ohh, I have balls the size of a horse, you know), så mye at det er umulig å ikke ha konstant nærkontakt med det ene beinet deres.

Så vi har alle våre flypassasjerhatobjekter

Men som det ble sagt oppi tråden her: alternativet er jo å holde seg hjemme. Så vi får bare tåle litt ukomfortabelhet, enten det er på den ene eller andre måten. Selv er jeg selvsagt den perfekte flypassasjer

Senast redigerad av Admirala den 2014-03-08 klockan 23:41.
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 23:41
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Jag är ingen van resenär, sen jag första gången åkte till Grekland 1981 har det blivit 11 resor. 11 st på 32 år, inte mycket alltså. Vad jag har inbillat mig så är de flesta här, i alla fall de som kommenterar just denna insändare mycket resvana människor som i en del fall åker inte bara en gång om året, utan det kan bli både 2 och 3 resor, till Grekland.
Vad jag är förundrad över är att det problematiseras så mycket över en så trivial företeelse som en flygresa ändå är.
De få gånger jag har rest har jag aldrig ens reflekterat över stolsfällningar eller barn som varit med i planet. Mina tankar har helt varit uppfyllda av längtan till det resmål jag varit på väg till och bara haft förväntan.
Ju fler gånger man reser desto mer luttrad och överseende blir man, det är vad jag trott, men det verkar som att det är helt tvärtom. Man ser bara problem med allt som kan förekomma på resan.
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 23:45
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Detta är ett problem som fullständigt har undgått mig. Flyger inte så ofta att det bekymrar mig.
A
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 23:50
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

[quote=greklandsgalen;326850]
Vad jag är förundrad över är att det problematiseras så mycket över en så trivial företeelse som en flygresa ändå är.
De få gånger jag har rest har jag aldrig ens reflekterat över stolsfällningar eller barn som varit med i planet. Mina tankar har helt varit uppfyllda av längtan till det resmål jag varit på väg till och bara haft förväntan.
Ju fler gånger man reser desto mer luttrad och överseende blir man, det är vad jag trott, men det verkar som att det är helt tvärtom. Man ser bara problem med allt som kan förekomma på resan.[/quote
Monica
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 23:50
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
5) skrever så bredt (ohh, I have balls the size of a horse, you know), så mye at det er umulig å ikke ha konstant nærkontakt med det ene beinet deres.
Ja det där är vanligt...och inte bara på flygplan!

Yanna
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 23:51
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Jag är lite smått chockad över diskussionen här inne. Är det svält, krig eller flygplansstolar som diskuteras? Ord som kränkta och oempatiska i sammanhang om flygplansstolar.

Jag uppskattar att det är fart i forumet men jag förstår inte riktigt hur detta kan röra upp så heta känslor. Fast jag förstod aldrig diskussionen om bildgåtor heller.

/ Ofelia
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 23:53
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

[QUOTE=Monica C;326853]
Citat:
Ursprungligen postat av greklandsgalen Visa inlägg
Ju fler gånger man reser desto mer luttrad och överseende blir man, det är vad jag trott, men det verkar som att det är helt tvärtom. Man ser bara problem med allt som kan förekomma på resan.[/quote
Monica
Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 23:56
Yannas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av greklandsgalen Visa inlägg
barn som varit med i planet.
Ingen har klagat på ATT det finns barn med i planet!

Men GRATTIS till att du aldrig haft ett barn bakom dig som sparkat dig i ryggen under en flygresa!!!
Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 00:03
Yannas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg

Jag uppskattar att det är fart i forumet

/ Ofelia
Det tycker nog många och det är nog därför diskussionen
går på högvarv nu....
Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 00:23
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Har hört att det ska göras ett tillägg i FN:s deklaration om männskliga rättigheter; artikel 9 7§: Rätten att fälla sitt flygplanssäte om detta är möjligt att fälla.
Ni som motsätter er detta kan ställas inför rätta inför Haagtribunalen.

Grattis!
Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 10:09
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Har hört att det ska göras ett tillägg i FN:s deklaration om männskliga rättigheter; artikel 9 7§: Rätten att fälla sitt flygplanssäte om detta är möjligt att fälla.
Ni som motsätter er detta kan ställas inför rätta inför Haagtribunalen.

Grattis!

Monica
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:39.