![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år? | |||
Jag har INTE bokat resa och ska stanna hemma. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 32.53% |
Jag har bokat AV resan och ska stanna hemma. |
10 | 12.05% |
Jag HAR bokat resa och ska åka. |
15 | 18.07% |
Jag SKA boka resa och åka. |
4 | 4.82% |
Jag VET inte vad jag ska göra. |
16 | 19.28% |
Jag HADE bokat resa som blev inställd och ska stanna hemma. |
10 | 12.05% |
Jag ÄR redan i Grekland. |
1 | 1.20% |
Antal röster: 83. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]()
Åh, Celbe! Berätta gärna mer hur det är på..hmm..Karpathos..kanske
![]() Hur var det på flyget, ankomsthallen och vad gäller för restrektioner på ön?! Ha det så jättehärligt! ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Finns ingen anledning att idiotförklara er.
![]() Är nyfiken på var ni är och med tanke på vad du skriver så gissar jag på Andros. |
|
||||
|
||||
![]()
Kunne være Tinos
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh så härligt! Jag är övertygad om att det än så länge är mindre chans att bli smittad på en grekisk ö än här hemma
Vi har en resa bokad 29/9 och hoppas ännu på att kunna genomföra den Snälla berätta gärna lite om hur det är där du befinner dig vi är nog många som är nyfikna //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter bra det
![]() Det är Susie som gissat rätt, vi är på Tinos. Läget är ok, enligt tavernaägare, men kunde så klart vara ännu bättre. Mycket folk ute ikväll dock men det är firande av Agia Pelagia. Men det måste vara vissa öar som har stora problem eftersom färjetrafiken är ganska kraftigt reducerad. Hit till Tinos går det ändå relativt mycket färjor, två morgon- och två kvällsturer från Rafina, men snabbåtarna lyser med sin frånvaro. Får se om det sätts in fler färjor framöver, i alla fall fram till 15 augusti. Munskydd på flygplats, flyget och färjan. För inresa i Grekland måste ett Passenger Locator Form fyllas i via nätet, inget besvärligt, och man får omgående bekräftelse. QR-koden scannas på flygplatsen och det är slumpmässigt urval på dem som ska kollas (jag blev intagen och därmed satt i en dags karantän på första destinationen - vi skulle ju åka vidare så jag fick se till att hålla lite distans istället). När man går på färjan ska även ett intyg lämnas om att man inte är sjuk, detta får man vid biljettköpet. På färjan får man inte stå i trappan eller på bildäck i väntan på att den ska lägga till, utan man får stå och vänta där uppe istället. Annars är det munskydd i affärer, bank, post och apotek. Apotek och bank/post tar in ett visst antal åt gången men det är ju bara att vänta utanför. På tavernor har serveringspersonalen i regel munskydd men det förekommer även ställen där de inte har det. Ute på Marathia registrerar de sina gäster med namn och mobilnr. Handsprit överallt och mycket mer avtorkande av bord än tidigare. Förutom detta, som inte är särdeles betungande, pågår vardagen som vanligt ![]() Vi fortsätter att njuta av att vara här! Celbe |
|
|||
|
|||
![]()
Ha det fint
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ha det fortsatt fint, Celbe!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för för info.
Njut av Grekland så mycket det går! /Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hittar inget applicerbart svarsalternativ
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stort tack för din rapport Celbe!
![]() Det är verkligen intressant att höra hur där är nu. Tinos klarar sig säkert bättre som du skriver, kyrkan lockar i alla fall grekiska turister. Hörde idag att det var mycket öppet på Naxos, men att det är väldigt lite som har öppnat på Santorini. Njut för oss andra också som inte är i Grekland. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Celbe! Jätteintressant att läsa hur läget är
![]() Lena ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har avgitt stemme. Skal definitivt ikke reise. Ingen høstreiser, ingen vinterreise. Den bitte lille tvilen- eller håpet- ble feid overbord pga oppblussing av smitte både i Hellas og her hjemme. Jeg mangler det motet som skal til. Normalt kan jeg bestemme meg på timen for å kjøpe billett, reise i løpet av en dag eller flere. Sånn er det ikke nå. Jeg savner den gode gleden og forventningen og frihet fra ansvar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu är jag äntligen här, på plats i Grekland. Med antikroppar och med dottern som testade neg PCR inom 72 tim före avresa (från Berlin). Frivilligt.
Vi har avverkat ett, som alltid, spännande Ikaria och urmysiga Fourni. Tyvärr har dottern precis lämnat för Berlin och jobb. Men jag är så tacksam för den tid vi fick tillsammans! 💙 Har just anlänt till Patmos, som blir ny upplevelse för mig. Nästa ö blir Leros och därefter åter Aten o sen hem. Glad att ha kommit iväg i den lilla passage som fanns för oss svenskar att besöka vårt älskade Grekland. Och glad att kunna bidra lite ekonomiskt till detta underbara land! / Maria Senast redigerad av mst den 2020-08-14 klockan 00:57. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hoppas ni får fina dagar i Grekland, oavsett var ni är ![]() /Ofelia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Gärna också direktflyg och boende inte för lång väg från flygplatsen. |
|
||||
|
||||
![]()
50, 98 % har svarat att de ska stanna hemma i år. Jag ställde samma fråga i vår Facebookgrupp, och där var det hela 78 % som svarade att de ska stanna hemma i år. Om det är signifikativt för andra nationaliteter vet vi förstås inte, men om det skulle vara det går Grekland en dyster framtid till mötes.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är förvånande att fler inte har röstat!!
![]() Jag klickade i "Jag VET inte vad jag ska göra" / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min månadslånga juniresa blev inställd. Har en månads resa till i september. Får se hur det blir med den.
Lena |
|
|||
|
|||
![]()
Dystert för många i Grekland med färre turister.
Ett barn svimmade av hunger på Rhodos då mamman var arbetslös pga stängda hotell. Har fått hjälp: https://www.keeptalkinggreece.com/20...nt-solidarity/ |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|