![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vad är sakligt i ett ett inlägg fr en SAS anställd ,om jag tyder Norskan rätt,som uttalar sig om ett konkurrerande bolag.Sedan försvarar jag inte Ryan Air .
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Italienske Cocca, som jobbet fra Rygge flyplass, hevder at arbeidsforholdene var preget av frykt, at kontrakten var blottet for sosiale rettigheter og at det var stort salgspress på hver flyging: Hun har nå gått til sak mot Ryanair for ulovlig innleie og usaklig oppsigelse, noe selskapet avviser som grunnløse anklager. - Det er åpenbart at et søksmål ikke vil føre fram, sier selskapets pressetalsmann Robin Kiely til NTB. Norsk Flygerforbund gikk onsdag ut med full støtte til de kabinansatte i Ryanair. - Norsk Flygerforbund har i lengre tid påpekt uholdbare ansettelsesforhold både i Ryanair og i andre lavkostselskaper. At tidligere kabinansatte nå står fram er både modig og nødvendig, sier leder Aleksander Wasland i Flygerforbundet i en pressemelding. (©NTB)" Og jeg lurer fremdeles på - dere som flyr med Ryanair, tror dere sikkerheten alltid er god nok når folk må jobbe under slike forhold? |
|
||||
|
||||
![]()
Admirarla! Jag stöder din uppfattning till etthundra procent!
Arne Senast redigerad av Arne den 2013-04-15 klockan 16:51. |
|
||||
|
||||
![]()
Det moraliska och etiska i att överhuvudtaget flyga är väl diskuterbart. Helt klart ett i-landproblem att välja vilket bolag man ska åka med.
Men varför hela tiden racka ner på Ryanair? Deras villkor verkar i alla fall vara offentliga, deras statistik när det gäller olycker inte värre än andra bolag. Få se nu. Vilka bolag har vi att välja bland för att resa till Grekland. - Ryanair - många som inte ens rest med dom rackar ner på dom. Norske statsministerm t.ex. Säkerheten är inte värre än för andra bolag i EU som har landningstillstånd. - Norwegian - som många tycker är ett "toppenbolag". Ok. Nu är det så att dom vill hyra in besättningar ifrån Thailand för att få ner kostnaderna..... Dom hyr redan in piloter ifrån Irland (vilka inte ens får prata om sina avtal) http://www.nordlys.no/nyheter/article6014696.ece Norwegian menar att piloterna valt själv. SAS - ett bolag som transporterar primater. I USA så finns INGA bolag som gör det, så där kan SAS ta marknadsandelar. Vet ni att om 10 år finns inga vilda chimpanser kvar. I USA är det fortfarande tillåtet att forska på chimpanser (det är det inte i Sverige). Men hur ska laboratorierna få tag på dom...??? Jo dom fångas i det vilda och transporteras av SAS. Pest eller kolera - bara att välja. Men att smutskasta bara Ryaniar känns lite för enkelt ![]() Dom som jobbar i dessa bolag har valt själv - det kan jag hålla med Norwegian om. Chimpanserna som flyger sin enkelresa, med SAS, har inte det valet. Uttryck gärna ert missnöje över detta (om ni tycker det är fel) på SAS FB sida. Just nu pågår en kampanj emot Vietnam airlines - men snart är det SAS tur att få världendens ögon på sig ![]() http://www.facebook.com/index.php#!/SAS?fref=ts http://www.facebook.com/VietnamAirli...ref=ts&fref=ts Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan tänka mej att ett och annat rederi kan tänkas att skeppa mot en smärre avgift?
Så länge det är statligt sanktionerat att utföra försök mot dessa stackare så ska du väl inte racka ner på de som transporterar? |
|
||||
|
||||
![]()
Tror inte att ett rederi kan hålla liv i dom så länge......
![]() Dessutom har ALLA rederier i EU sagt nej till dessa tranporter. Likaså Eurotunnel. Ringer det inte en liten klocka i ditt huvud när ALLA flygbolag i USA och Kanada sagt NEJ till dessa transporter ![]() Är det ok att "vårt" Skandinaviska flygbolag ställer upp? Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du menar seriöst att dessa djur inte transporteras när SAS säger nej, om dom gör det?
Har för mej att EU sagt nej till att märka hästkött som nöttkött. Du har alltid någon villig som mot betalning gör både det ena å det andra. Om en stat sanktionerar ett visst beteende, så är det väl det vi har att förhålla oss till? Blir betydligt enklare att förhålla mig om min regering förbjuder en viss sak. Jfr; röka på/kröka Skulle lätt tänka mej att röka på om det inte vore så in i h***etes förbjudet. Missförstå mej inte nu, men storebror förbjuder det strängt, och jag lixom litar på att det nog e ganska farligt... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som du säger så är det lättare för vissa att förhålla sig till en sak om landets regering förbjuder det. I Sverige är det förbjudet med djurförsök på chimpanser (dock ej andra apor). I USA är det fortfarande tillåtet men på väg ut
![]() I världen idag är det fyra flygbolag som står för transporterna, två i Asien plus två i EU, SAS och Air France. Bör inte vårt skandinaviska flygbolag, SAS, vara i framkant och ansluta sig till övriga bolag....som t.ex Lufthansa, United m.fl. ![]() Mycket kan "storebror" förbjuda, men jag hör till dom som litar till mig själv, och jag bojkottar SAS men flyger med Ryanair. Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett litet tillägg.
Förutom Vietnam airlines så står China Southern airlines för samma skrupelfria transporter av primater. Skriv gärna på deras FB sida också (så som många andra i världen): http://www.facebook.com/index.php#!/...es/40685459752 Summa bolag i världen just nu som transporterar primater är 4: Vietnam Airlines China Southern Airlines Air France SAS På listan som avstår är otroligt många - kan inte räkna upp alla. Och ett av dom är RYANAIR ![]() Deia ![]() Senast redigerad av Deia den 2013-04-15 klockan 22:21. |
|
||||
|
||||
![]()
Man kan väl i så fall bojkotta båda bolagen, SAS för att de behandlar chimpanser illa och Ryanair för att de behandlar människor (sina anställda) illa...
![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det är ju vars och ens val....... Själv ska jag flyga med Malmö Aviation (flygstol med Apollo ifrån Sturup) till Grekland och med Ryanair till Mallorca i sommar. Det är mina val. Jag kunde valt SAS till Mallorca men valde bort det. Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åker nästan bara med SAS då Ryan inte flyger till Aten underbart med SAS direktflyg på lördagar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Är man lite flexibel kan man flyga Stockholm-Atén tur och retur för strax under 3.00:-. Norwegian i juli.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Billigere kan det vel ikke bli?
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tog en random sök på momondo, 3 veckor i juli å fick 2,400 ToR ARN-Aten med Aegean via Thessaloniki. 40 min transfer. Turen til Thessaloniki opererad av SAS som ju numer är kompis med Aegean genom Star Alliance
Kan detta stämma? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I Star Alliance så är det bara SAS som transporterar primater....(tror jag räknat rätt när jag får det till 27 bolag). Så gynna gärna dom andra men tala om varför ni inte reser med SAS ![]() http://www.staralliance.com/en/about/member_airlines/ Deia ![]() Senast redigerad av Deia den 2013-04-16 klockan 22:06. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |