|
||||
|
||||
Sv: Har smarta telefoner förblindat oss?
Tänkvärt, tänkvärt kanske jag har missat värdet av att ha telefon och vara uppkopplad!
Men jag uppskattar hällde att den är stängd och kvar på rummet, för att kunna vara social! Rolf |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Nä, visst kan man sitta i sin lilla bubbla och snöa in i bland.
Fast helt fel är inte våra smarta telefoner. De är just smarta (till skillnad från dumbphones). För att ta ett exempel. Google translate, hjälper mig att kommunicera. Var härförleden i Brasilien. Inte ett ord portugisiska kan jag och det är ett STORT minus i Brasilien, då i princip ingen pratar nåt annat. Jag använde då mig av Google Translate. Talade in min fras på svenska och iPhonen läste upp den på portugisiska. Bad sedan brassen att tala på portugisiska och vips lästes det upp på svenska. Nästintill klockrent, dessutom. Kan lova att han var mäkta förvånad. /Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Dagens bästa!
|
|
|||
|
|||
Japp,den var bra!
|
|
|||
|
|||
..den var bra "Wolfen"...
|
|
||||
|
||||
"Man ska inte tro man är Tarzan". Haha, den hade jag glömt. Måste nog se om filmen
|
|
||||
|
||||
Kom att tänka på "reservmobilen" jag köpte för ett par år sedan. Det var en sådan där löjligt billig vikbar SAMSUNG GT-E 1150 (99 kr) som av misstag fick föja med i tvättmaskinen på ett 40 graders tvättprogram! Med tanke på den lilla summa jag betalat var det ju inte så mycket att sörja över men ändå, för skojs skull, la jag den på tork över en tid. Döm av min förvåning när den sedan gick att använda igen utan några som helst problem och jag har den forfarande som reservmobil på mina resor. Vilken smarphone skulle klarat det, tro?
Simetra (även en smartphoneägare) |
|
||||
|
||||
/kimmen |
|
|||
|
|||
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|