|
Visa resultat för omröstning: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år? | |||
Jag har INTE bokat resa och ska stanna hemma. | 27 | 32.53% | |
Jag har bokat AV resan och ska stanna hemma. | 10 | 12.05% | |
Jag HAR bokat resa och ska åka. | 15 | 18.07% | |
Jag SKA boka resa och åka. | 4 | 4.82% | |
Jag VET inte vad jag ska göra. | 16 | 19.28% | |
Jag HADE bokat resa som blev inställd och ska stanna hemma. | 10 | 12.05% | |
Jag ÄR redan i Grekland. | 1 | 1.20% | |
Antal röster: 83. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Sv: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Simetra..eller nån annan som vet!..Är det så att man inte kan resa till Grekland om man har behövt sjukvård 3 månader innan ev. resa?!
Ja då är det ju kört för oss i höst / Kajja |
|
||||
|
||||
Re: Sv: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Tack ska ni ha för info!
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Stort tack för din rapport Celbe!
Det är verkligen intressant att höra hur där är nu. Tinos klarar sig säkert bättre som du skriver, kyrkan lockar i alla fall grekiska turister. Hörde idag att det var mycket öppet på Naxos, men att det är väldigt lite som har öppnat på Santorini. Njut för oss andra också som inte är i Grekland. |
|
|||
|
|||
Tack Celbe! Jätteintressant att läsa hur läget är Njut för oss alla som saknar Grekland...
Lena |
|
|||
|
|||
Re: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Har avgitt stemme. Skal definitivt ikke reise. Ingen høstreiser, ingen vinterreise. Den bitte lille tvilen- eller håpet- ble feid overbord pga oppblussing av smitte både i Hellas og her hjemme. Jeg mangler det motet som skal til. Normalt kan jeg bestemme meg på timen for å kjøpe billett, reise i løpet av en dag eller flere. Sånn er det ikke nå. Jeg savner den gode gleden og forventningen og frihet fra ansvar.
|
|
||||
|
||||
Nu är jag äntligen här, på plats i Grekland. Med antikroppar och med dottern som testade neg PCR inom 72 tim före avresa (från Berlin). Frivilligt.
Vi har avverkat ett, som alltid, spännande Ikaria och urmysiga Fourni. Tyvärr har dottern precis lämnat för Berlin och jobb. Men jag är så tacksam för den tid vi fick tillsammans! 💙 Har just anlänt till Patmos, som blir ny upplevelse för mig. Nästa ö blir Leros och därefter åter Aten o sen hem. Glad att ha kommit iväg i den lilla passage som fanns för oss svenskar att besöka vårt älskade Grekland. Och glad att kunna bidra lite ekonomiskt till detta underbara land! / Maria Senast redigerad av mst den 2020-08-14 klockan 00:57. |
|
|||
|
|||
Re: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
mst; det høres virkelig skjønt ut - ha fortsatt glade dager i Hellas.
|
|
|||
|
|||
Ha det underbart mst..Det ska vi också förhoppningsvis ha när vi åker ner till Kreta imorgon,,vi följer deras regler med munskydd där det behövs och håller avstånd(som vi gör hemma också)..Säkert många som tycker att vi är dårar..kanske det,men vi åker iaf
|
|
|||
|
|||
Var rädda om Er och njut varje minut av kära Grekland! Vi är många som längtar till ... att allt ska bli "som vanligt".
Ha det jättegôtt! Håller tummarna att allt går bra Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Skriv gära och berätta hur det var att resa ner och hur ni har det! Var på Kreta ska ni slå läger? / Kajja |
|
|||
|
|||
Vi har vårt läger i Rethymno
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Klappa Leros från mig. |
|
||||
|
||||
Hur har ni det i Rethymnon?!
/ Kajja |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|