![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu förstår inte jag
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förstod inte heller riktigt
![]() Intressan är ju detta https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7549017 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
En grekisk epidemilog, förutspår tre olika scenarior för virusets framfart. WCS är att det kommer en andra stor våg nu i vinter. Eller så blir det mindre utbrott, som kommer att ebba ut under nästa år.
Plötsligt slår det mig. Är säsongen 2021 redan körd? Jag vet inte om jag orkar med ett inställt år till.. ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
En rad i texten föll bort, men det är rättat nu.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kreta redovisas, liksom Korfu, Zakynthos, Kefalonia, Chios, Evia och Lesbos. I övrigt rapporteras ögrupper, och ibland inte ens det. Öarna i Sporaderna har inte nämnts en enda gång, inte heller ögruppen. I Östra Egeiska ögruppen nämns endast Chios och Lesbos, men inte Samos. Norra Egeiska ögruppen, där Thassos ingår, har inte nämnts en enda gång. Saroniska öarna nämns inte heller. När det gäller Lesbos så rapporterades det 3 fall igår. Samtidigt rapporterades det 15 fall i flyktinglägret Moria på Lesbos, men de är inte med i den officiella statistiken av någon anledning. Dodekaneserna redovisas som en region, inte öarna i sig. Samma sak är det med Kykladerna som redovisas som en region. Ändå har Mykonos, Paros och Antiparos fått hårdare restriktioner för att förhindra smittspridning. Men hur många fall just de öarna har är det ingen som vet. Nu till någon intressant, med tanke på vad lärarfacket säger, igår rapporterades inga fall i Kykladerna, däremot ett fall på Mykonos, och det är första gången en ö i Kykladerna nämns i den officiella statistiken. Det har rapporterats fall från Mykonos tidigare, men då utanför den officiella statistiken. |
|
||||
|
||||
![]()
Nederländerna har satt upp samtliga grekiska öar på listan över resmål som kräver 10 dagars karantän vid hemkomst. Det är fortfarande okej att resa till fastlandet, vilket inkluderar Peloponnesos.
|
|
||||
|
||||
![]()
Fast hur räknas Lefkas då?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag var i kontakt med både Naxos och Folegandros idag och på Naxos hade man haft en grekisk man som varit smittad tidigt i våras men nu fanns där ingen smitta På Folegandros har dom inte haft någon smitta alls
//maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kalla mig gärna pessimist eller dylikt men jag tänker så realistiskt jag över huvud taget kan och inser att det är lika bra att tänka att säsongen 2021 också är körd. Om det INTE blir så, om "allting återgår till det normala" (vad inkluderar det?) så tar jag det som en stor bonus om det går att åka och att det går att någorlunda få till en så normal resa jag förväntar mig. Resa ÄR viktigt, resa till den plats man tycker mycket om är viktigt men det finns det som är viktigare och det är MÅNGA saker i livet just nu. / Hasse |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att det testats ytterst få personer på de mindre öarna.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Alla där är ju beroende av att inte smittan sprids både för sin egna skull men också för att turisterna annars inte vågar sig dit Först i mitten av juli öppnades tavernorna men det kom bara några enstaka turister till Folegandros då I augusti var tydligen 80% av turisterna greker och resten i stort sett fransmän Nu är det nästan inga turister kvar och man börjar stänga igen //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så sorgligt att höra. Undrar hur det ska gå för alla i vinter.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Idag rapporteras 372 nya fall av Covid-19 i Grekland. Det är den högsta siffran sedan pandemin började. Den näst högsta siffran är 293 fall och rapporterades den 26 augusti. För första gången nämns Limnos och Samos i rapporterna.
Läs mer på Kalimera. |
|
|||
|
|||
![]()
Är nog betydligt fler i Lesbos som dom inte har statistik på tyvärr
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är sannolikt många fler fall överallt i Grekland.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|