|
||||
|
||||
Sv: Hur gamla är vi som hänger här? =)
Citat:
Dina ord kunde lika gärna varit mina också!! Yanna - 62 i maj och självvald pensionär 1 juni - ljuva passionstid! |
|
|||
|
|||
Jag förstår om ni har väntat och suktat, men här kommer då äntligen den uppdaterade sammanställningen:
14 nya åldersuppgifter har inkommit sen sit, alltså 60 totalt, och vi har följande uppdaterade resultat (förra veckans värden inom parentes) Medel: 46.8 (44.1) Standarddeviation: 13.5 (11.3) Median: 46 (43.5) - hälften är alltså över 46 år och hälften är 46 eller under Min: 15 (18) Max 68 (63) 25% percentil: 39 (37) - en fjärdedel (25%) är 39 år eller under 75% percentil: 57 (53) - tre fjärdedelar (75%) är 57 år eller under Det symmetriska 95-procentiga konfidensintervall blir nu 43.3-50.3 (40.7-47.5) (det 95-procentiga konfidensintervall är, slarvigt uttryckt, ett intervall som med 95% säkerhet anger medelåldern i den totala populationen av Kalimeraskribenter) (egentligen borde man här korrigera för att vi tidigare har gjort en beräkning på delvis samma material, men så stringenta tycker jag inte vi behöver vara) Är det inte ännu mer fantastiskt nu? /Thomas |
|
||||
|
||||
Citat:
Har fått lära mig nya ord "percentil" "konfidensintervall". Härligt!! Man lär så länge man lever! Thomas jag tror att du slipper bli emotsagd . Lena |
|
||||
|
||||
Här är en till från 60-talet, jag är 46 år och fick tänka till, som Malin skrev.
Men nog är hjärtat ungt även om kroppen börjar kännas lite använd. Bara man får komma sig ner på semestern så blir kjolen kortare och klackarna högre Både min man och jag blir lite tonåring igen.... Myssa.... |
|
|||
|
|||
Och jag är 53.
Yvonne |
|
||||
|
||||
Jeg fyller 61 om et par uker, og har ikke noe "problem" med det
- kanskje bortsett i fra at jeg gjerne ville vært et år e l d r e -d a kunne jeg fått AFP etter d a g e n s regler, og ikke de ( dårligere) som gjelder fra 2011! |
|
|||
|
|||
Citat:
Ja tänk Kari, här är en till som gärna varit äldre 65 hade varit bra för då hade jag också varit pensionär!!! ...fast innerst inne om jag tänker efter så är jag rätt nöjd med att "bara" fylla 60...då har jag ju förhoppningsvis fler år kvar. Lissi |
|
||||
|
||||
- ja, vi får se det positive i å være "for unge"
|
|
|||
|
|||
Visst, fast alla tycker inte det är ungt...En flicka på det dagis där jag vikarierar sa allvarligt till mig idag på samlingen efter att ha tittat länge på mig: " Lisa du är väldigt gammal va?" "Jo sa jag, jag är gammal. Snart 60 om du vet hur mycket det är. (Hon är 5 år)
"Oj, oj, oj sa hon och tittade ännu mer på mig,"Då dör du alldeles säkert mycket snart" Så la hon huvet på sned och klappade mig på kinden Visst är de goa!! Så jag är nog glad att jag inte är äldre Lissi |
|
|||
|
|||
44 år i höst! Så jag ändrar nog inte statistiken speciellt mycket, ramlar nästan rakt på medianen
|
|
|||
|
|||
Strax under medianen och snart 42
|
|
||||
|
||||
Citat:
Norges eldste mann bor i vår by, han fyller 109 år i august, når han fyller år hedres han med bilde og omtale i lokalavisen Jeg viste yngste barnebarnet, som var på besøk, bildet av han og sa vektig: "t e n k denne mannen er mye over 100 år" - hun verdiget han bare et blikk og sa enkelt : "da er'n død" |
|
|||
|
|||
Citat:
Det hinner bli många Tinosresor innan dess! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
For å ha større sjanse til å oppleve a l l e disse Tinosturene/ å nå d e n høye alderen, skal du få vite hva 108 åringen s e l v tror har bidratt til å oppnå den høye alderen "han har aldri tatt noen ettermiddagslur/sovet middag - hans kone derimot gjorde det... og h u n ble bare 7 9 år " J e g må innrømme at jeg allerede ligger l i t t dårlig an.... |
|
||||
|
||||
Maria/micke 41/49
|
|
||||
|
||||
Jo visst ser man ut som sjutton Men den betydelsen kan man ju vrida och vända på som man vill
Jag känner mig nog så gammal som jag är Alltså varje morgon när jag vaknar är jag 98 år gammal. Efter min morgondusch har jag plötsligt blivit 50 år yngre, alltså känner jag mig då som en pigg 48 åring Allt som finns framför mig nu kan jag ÄTA, UPPLEVA, osv. När jag nu är en hungrig 48 åring så är jag ju ännu intressant på marknaden! Eller I min dröm är jag fortfarande inte mer än kanske 30 år och med en jättestor livserfarenhet i bagaget och vad händer. Mina nya arbetskamrater som är inhyrda från diverse bolag som hyr ut snabb och stark arbetskraft som kunde vara mina barn eller till och med mina barnbarn, KÖR över mig inte så att de kan mitt jobb bättre men de är ju så BRA bara för att de inte är så gammal som JAG YeasouUffe |
|
||||
|
||||
Citat:
Bra årgång på oss vet ja. Tänk vi är 47 år du och jag fast ja fyllde i januari . Håller med " känns som 26 så åldern har väl ingen betydelse ) . En skön ålder med mkt erfarenhet på vägen .Åldern betyder inget det är det som finns som räknas. |
|
||||
|
||||
43
|
|
|||
|
|||
Åldern är ju bara ett begrepp, som de gamla filosoferna säger, men jag fyller 50 om några veckor. Det stör mig inte så mycket, men när jag inser att mina vänners barn kan vara i 25-årsåldern blir jag störd. Det är ju nästan i den åldern jag känner mig.
Det värsta var nog när jag blev lite intresserad av en yngre man. Det var när det slog mig att han kunde varit min son som jag blev förskräckt. Fast jag är fortfarande runt trettio i sinnet! Ann-Charlotte |
|
|||
|
|||
Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|