|
|||
|
|||
Sv: Dött forum?
Netwolf!
Jag brukar säga såhär istället: Det finns en plats på jorden där solen ALLTID ler, den platsen heter Boden dit vill jag ännumer Jooo Boden är en trevlig stad. Monica |
|
|||
|
|||
Ja, det är sannerligen och synnerligen dött!
|
|
||||
|
||||
Men, det är ju ändå upp till oss medlemmar på forumet att hålla detsamma levande!
Vem eljest skulle kunna sköta detta? Jag har så svårt att förstå varför någon kan finna forumet dött, det är ju ändå upp till envar forummedlem att få detsamma levande genom intressanta inlägg. Arne |
|
|||
|
|||
Hej alla en sak jag skulle tycka vara riktigt kul är att ni som bor i grekland lägger upp lite bilder/dagboks inlägg om era liv där,vet att ni redan gör det men det kan ju aldrig bli för mycket av det ska själv flytta till grekland inom kort och tycker det är riktigt kul att se hur ni som bor där har det!
ha det gött / emma |
|
||||
|
||||
Jag har ofta problem att logga in på Kalimera härifrån så jag har startat en egen blogg istället.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Yanna - som har en hel del att skriva nu men inte hinner, pga att jag SYR! NYa gardiner o mer ska det sys! |
|
||||
|
||||
Citat:
Malin - som har drygt 3 veckor kvar tills jag är ner igen |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag som nästan alltid åker till Tinos kan ju inte skriva sånt efter varje resa...( har väl skrivit 4-5 resebrev redan därifrån + många andra), men det är ju jättemånga andra som reser som kan skriva fotoresebrev......eller skriva andra intressanta inlägg. Forumet blir som sagt vad VI gör det till.. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som har sju veckors dagboksanteckningar att läsa igenom för att hitta eventuella guldkorn |
|
|||
|
|||
Citat:
Hej Lissi Jag vet att det är läsebrev i "pipen", men Janne behöver vila lite från jobbet nu efter hans väns bortgång. Håll ut //PA |
|
||||
|
||||
Känner lite som Karinafp, att det lätt blir upprepningar - 10 dagar på Tilos med sol bad mat dryck. Däremot kan jag skriva om en speciell dag/händelse, som den morgonen då vi vandrade upp till den lilla kyrkan ...
Jag delar gärna med mig av det jag skriver. Det är bara ett litet problem ... hur gör jag för att få in text och bild? Jag är totalt värdelös då det gäller datorer. Skulle även vilja lägga in bildgåtor/ frågebilder, om jag bara kunde. |
|
||||
|
||||
Ursäkta PA ... men vad betyder resebrev i "pipen"
|
|
||||
|
||||
Det finns resebrev inskickade till Kalimera som väntar på att bli publicerade och som PA skrev, behöver Janne ta det lite lugnt nu.
//Lena |
|
||||
|
||||
Beror kanske på att det finns så mycket annat på internet. Kanske en del bara vill ha svar på frågor och bidrar inte med sina erfarenheter.
Sen tycker jag att det finns en tendens att allt som skrivs ska vara så trevligt och ibland utslätat till meningslöshet. En av forumets största debattörer med stort kunnande om Grekland och lång erfarenhet av resor till landet får inte längre vara med. Kanske det också har betydelse. Kanske är det också så att det som skrivs faktiskt inte intresserar så många längre. Blir lätt upprepningar vilket jag också erkänner att jag bidrar med. Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ett forum med så pass många användare (men väldigt många som i princip aldrig syns här) kan aldrig förlita sig på att någon enstaka person anses så pass oumbärlig som kanske avses? Detta forum har även förr om åren haft individer som inte kunnat leva upp till de gemensamma värderingar vi alla har skrivit under på, och som haft liknande kunskaper. Jag kan inte se att vi ens behöver tänka på med vilken mängd intressanta inlägg skapas här. Ibland tenderar det hela enligt mig att bli lite för mycket detaljer kring saker och ting angående resor. Men det är naturligtvis svårt att tillgodose önskemål, krav, förväntningar med just denna mängd användare. Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf - som själv är kass på att skriva resebrev |
|
||||
|
||||
Citat:
Sen ska man ju inte glömma att designen och tekniken som används på communitys idag, är vida bättre design och överlägsen funktionalitet, om man jämför med Kalimera. Här har eg inte hänt så mycket på de senaste 10 åren. Då fanns ju inga iPhones, iPads och få hade notebooks. WLAN ska vi bara inte tala om. Webbplatser som Youtube och Facebook fanns inte ens. Google var mest för IT-nördar. Så ser världen ut idag. Hjulen rullar snabbare och människor förväntar sig omedelbar respons och bekräftelse. Här på Kalimera kan det ta dagar innan man får svar på en fråga, medans det på twitter betraktas som gammal skåpmat om inlägget är från igår. Vi ska heller inte glömma att medelåldern på detta forum är ganska hög. Ingenting som lockar en yngre publik, så det är kanske inte så konstigt att nyrekryteringen går lite trögt. /Netwolf - Uppkopplad för det mesta |
|
|||
|
|||
....jag som har ett saerdeles daligt minne( ( men hyfsad fysik) haver denna gang istf att efterat skriva ett resebrev, skrivit nan sorts dagsrapport fran Karpathos om mojligt varje dag, for da kommer jag iallafall ihag vad jag gjorde.........
Det kaendes laettare for mej, for jag har nog aldrig kommit mej for att skriva ett resebrev,vad jag minns...... |
|
||||
|
||||
Det var dina rapporter från Karpathos som fick mig att vilja åka dit första gången, Mikke! Så sluta inte upp med dem, vad du gör.
Karin som faktiskt HAR börjat på ett resebrev nu |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|