|
|||
|
|||
Sv: Ryggstödsfällning på flygplan
Den ser ju trång ut?
Lissi |
|
||||
|
||||
Verkligen! Svårt att se det revulotionerande i detta?
Alltså; svårt att komma ifrån att det på en begränsad yta, vill bolagen ha in så mycket pax som möjligt. Kommer aldrig bli bekvämt! |
|
|||
|
|||
Nä och extremt trångt tycker jag det är på Thomas Cooks plan!
Lissi |
|
||||
|
||||
Jo charterflygen skulle aldrig godkännas som boskapstransporter av djurskyddsmyndigheten.
|
|
||||
|
||||
Instämmer verkligen! Hamnade på sista raden på deras plan förra året och hade svullen fot i flera veckor efter den hemresan. Läkaren trodde t o m att det handlade om blodpropp så jag skickades på akuten där jag blev ordentligt undersökt en hel eftermiddag. Men det var alltså den trånga platsen på planet som hade skadat foten. Efter den resan betalar jag gärna extra för att kunna välja plats och jag reser helst inte med Thomas Cooks plan om jag kan undvika det. |
|
||||
|
||||
Jag åkte med dom till Lesvos och det var inte sämre än på något annat plan. Även om jag som kortväxt sitter bra på alla plan var det ingen skillnad i jämförelse med SAS. Eva
|
|
||||
|
||||
Då ær det væl så att det ær skillnad på vilket plan man hamnar på, før nær jag jæmfør det Thomas Cooks plan och det SAS-plan jag åkte med senast så var det ENORM skillnad! Till SAS førdel.
|
|
||||
|
||||
Så är det kanske. Jag flyger med SAS varje månad mellan Umeå och Stockholm och det är den sträckan jag kan jämföra med. Kanske det var ovanligt gott om benutrymme på planet till Lesvos. Vi är många som är tacksamma för att det går att flyga direkt från Sverige till Lesvos. Eva
|
|
|||
|
|||
Lite fötter har aldrig stört men behovet av att fälla en stol bakåt på en kort Greklandsflight när man vet att det påverkar den bakom är obegripligt. Så jobbigt kan det väl inte vara?
|
|
||||
|
||||
Vi flög med Aegean Air ner till Aten och de hade väldigt lite utrymme för benen. Min sambo som är ca 1.85 fick sitta på sniskan! och ännu värre blev det när personen framför fällde sätet. Nu har han haft ont i knäna hela tiden här nere. Det är ju inte klokt! Och snart är det dags för hemfärd...
Katitzi |
|
||||
|
||||
Med Aegean kan du checka in 48 timmar innan avfärd. Då brukar platserna vid nödutgångarna vara lediga.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Jag har aldrig upplevt detta förut och för några år sen hade jag inga problem med TC...Sämre ben eller så har de klämt in fler stolsrader i nya plan? Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Då är det bra med Ryan Air för där slipper man detta tjafs!
Bra flygningar och inget bråk om fälla eller inte. Kanske något för alla som klagar Lissi |
|
|||
|
|||
Fattar verkligen inte problemet, jag åker mest lufthansa, austrian osv och på de nya stolarna dem har fälls det så litet så det märks knappt om framförvarande fäller, (för mig Aegean har ungefär samma stolar, ni vet de där ultratunna som har tidningarna bakom bordet (själv tycker jag dom är riktigt bekväma men sambon tycker dem är hårda )) på äldre stolar, som tex senast vi flög ett allmänt dassigt SAS flyg så märktes det mer när framförvarande fällde, men fortfarande inget problem, och jag är både lång och storväxt av mig så jag tycker jag om nån borde få det obekvämt, Tycker att man självklart har rätt att fälla sitt säte, och det utan att be bakomvarande om lov, men är det så att bakomvarande har problem med det så får man ju kanske anpassa sig efter situationen
|
|
|||
|
|||
Mahava
Lissi |
|
||||
|
||||
Vad det gäller Norwegian så spelar det verkligen ingen roll om man fäller eller inte, varken för den som fäller eller för den som sitter bakom....tror inte ens det är 5 cm skillnad!
|
|
|||
|
|||
Så länge möjligheten finns och jag tycker att jag behöver fälla så gör jag det.
|
|
|||
|
|||
And the story goes on and on forever.....
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|