|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat. | 162 | 65.59% | |
Ja, jag ska boka senare. | 54 | 21.86% | |
Nej. | 10 | 4.05% | |
Vet inte. | 14 | 5.67% | |
Jag bor i Grekland. | 7 | 2.83% | |
Antal röster: 247. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
Sv: Resa till Grekland 2011
Hej
Ja nu var det bokat. Vi hittade billiga flyg till Aten med KLM 1400:- p.p. ToR. Ankommer 00.40 och inväntar dagens fösta flyg till Rhodos 800:- p.p. ToR. Anländer 06.20 på Rhodos och tar tidig katamaran till Tilos. Helt perfekt timing. Bara en resa i år dock Åse |
|
|||
|
|||
Åååå...har nu suttit och läst om alla era planerade resor!
Den här våren är och kommer att vara så fullspäckad att det är först nu jag inser hur mycket jag längtar till våra sedan länge välplanerade dagar till Naxos. För första gången ska jag inte båtluffa i Grekland. I år har vi bokat tor Aten, båt till Naxos och boende på samma ställe på Naxos i 17 dagar + en övernattning i Aten på hemvägen. Känns chockartat att inte få spontansemestra, där möjligtvis öarna för året var planerade, men i år blev jag nedröstad Nästan som en charter fast mycket billigare! Min man är lycklig för nu hinner han bli kompis med bagaren... Barnen är nöjda för att vi ska ha pool, hav och Naxos stad inom räckhåll. Mammas äventyrsresor i all ära men i bland kan det vara skönt att bara få vara. Jag som är lite mer av den rastlösa sorten får väl bunkra med bra böcker och långtidshyra en moppe! 1 juli då åker vi! |
|
||||
|
||||
Tyvärr blir det ingen Greklandsresa i år
Vi har bestämt oss för en annan grym resa i stället - i nästan fyra veckor! Flyg med Icelandair till västra USA med stopover på Island i fem nätter. Vidare med flyg till Seattle och studs direkt till Las Vegas i tre nätter. Sen buss/bil eller flyg till Los Angeles med besök i Napa Valley Sen bilar vi via den omtalade kuststräckan till San Fransisco och blir där i sex eller sju nätter. Avslutar med tre nätter i Seattle, home of Starbucks Innan flyget lyfter hemåt. En riktig drömresa som man inte gör varje år direkt. Har intalat mig att Grekland finns kvar till nästa sommar, men visst suger det i Greklandstarmen. Men roadtrip i USA + Island är inte kattskit det heller! |
|
||||
|
||||
För första gången på många många år så blir det inget Grekland för oss.
Men förhoppningsvis finns ju Grekland kvar nästa år.... // Helén |
|
||||
|
||||
Synd om jag o min man inte skulle åka hade jag nog blivit knäpp ...men visst finn det kvar..
|
|
||||
|
||||
Vi skall till pilion & vi är 40+ har någon varit där? vi skall bo på ett hotell som heter seralis 3 stjärnigt hotell med bara 8 rum.....
tacksam för svar Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi var åtta dagar i New York, inte fel det heller // Helén |
|
||||
|
||||
Känns betryggande att höra Lissi!
Bara jag inte loggar in på Kalimera under resan .... Då kommer suget säkerligen komma tillbaka - hårt och kraftfullt - oavsett! Tur att jag inte är ensam i allafall, utan har en "partner in crime" i Hellen! Hade jag inte bränt all semester (har även en resa till Thailand och New York på mitt samvete i år) ... hade jag så klart tagit åtminstone en vecka Grekland i höst. Min oktoberresa till Skopelos och Skiathos för två år var underbar, trots lite regn. Ha nu fantastiska Greklandsresor alla ni lyckliga som ska iväg! |
|
||||
|
||||
Så blir det trots allt en Kretaresa i år. Vill ju så gärna dra mitt strå till stacken
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Vad trevligt med lite positiva tongångar.
Sådant gillar jag att läsa om. Elände och kriser har vi haft tillräckligt av i mitt tycke. Nu går vi vidare. Synd bara att Monica P bor så ocentralt, annars hade jag gärna kvistat över till dem på en fika så här på kvällskvisten. //Uffe (reser i minnenas värld just nu "gratis") |
|
|||
|
|||
Jo men visst är det härligt att resa bland minnena...
Jag har förresten varit i i Dina "hemtrakter" Ulf i kväll...Hittade bilder från 3 Kretaresor 2000,(Agia Marina)2002 och 2003 (Platanias) Tänk vad tiden går! Nu ser jag fram emot Tinos i september samt Nafplio över julen. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig... Imorgon bär det iväg, dags att packa klart nu |
|
|||
|
|||
Hellen, ha det så gott!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Ingegerd, som också drar sitt strå till stacken och åker till Kreta om 5 dagar |
|
||||
|
||||
Ocentralt???- Vet du inte att Kalymnos är världens navel???
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|