Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-29, 19:54
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ryggstödsfällning på flygplan

Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 21:23
Max W Max W är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Man är ju ingen van användare av det här forumet eftersom jag inte reser till Grekland så ofta längre. Inte desto mindre är jag ofta inne och läser och blir avundsjuk på alla er som faktiskt får åka till det underbara landet. Men ibland rycker det till i den där nerven som gör att man vill göra ett inlägg, och nu är det dags. Har följt den här tråden sen den startade eftersom jag berörs av problemet vid flygresor och, måste säga att jag blir förvånad över den brist på empati som vissa inlägg visar. Senast skriver "Athanasia" " Så länge möjligheten finns och jag tycker jag behöver fälla så gör jag det". Det är möjligt att jag övertolkar vad hen skriver men Athanasia vill i alla fall inte jag ha i stolen framför mig. Senast för några veckor sedan på flyget till Menorca hade jag en "Athanasia framför som fällde stolen och ( trots flera påstötningar vägrade fälla upp den) vilket fick till följd att mina ben hade minimalt utrymme med kramp som påföljd. Jag är 194 cm och har insett att charterflyg börjar bli en variant av "survival of the fittest". Jag har viss förståelse att man vill fälla stolen på en 12-timmarsflight till ex. Thailand men på en 3-4 timmarsflight till medelhavet
Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 21:25
Max W Max W är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Så borde man kunna sitta upprätt och inte plåga stackaren som sitter bakom!
Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 22:49
jonasw jonasw är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Skönt att se att det är de viktiga diskussionerna som dominerar.
Skall ge min empiriska(minsta 500 flygningar) men fullständigt ovetenskapliga erfarenhet i ämnet.
Man, 200 cm = ryggstöd upp. Kvinna, 150 cm= ryggstöd ner.

Funderar dessutom på var tråden om bästa all-inclusive i Grekland tog vägen?

Res ofta, Jonas
Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 23:45
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av jonasw Visa inlägg
Skönt att se att det är de viktiga diskussionerna som dominerar.
Skall ge min empiriska(minsta 500 flygningar) men fullständigt ovetenskapliga erfarenhet i ämnet.
Man, 200 cm = ryggstöd upp. Kvinna, 150 cm= ryggstöd ner.

Funderar dessutom på var tråden om bästa all-inclusive i Grekland tog vägen?

Res ofta, Jonas
Skärp dig nu. jag är 151 och fäller aldrig mitt ryggstöd utan att fråga den som sitter bakom. Behövs förövrigt inte på kortare flygningar till Medelhavet. Eva
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 00:13
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Skärp dig nu. jag är 151 och fäller aldrig mitt ryggstöd utan att fråga den som sitter bakom. Behövs förövrigt inte på kortare flygningar till Medelhavet. Eva
Alla som sitter runt omkring en heter inte EVA!
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 07:20
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Annars är ju "problemet" ganska lättlöst. Fäller ngn och man störs av det, så ber man försynt om att denne vänligen kan fälla upp sitt ryggstöd. Vill dom inte, så kan dom välja på att få en stor j-a fet smäll. Brukar funka.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 09:34
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Annars är ju "problemet" ganska lättlöst. Fäller ngn och man störs av det, så ber man försynt om att denne vänligen kan fälla upp sitt ryggstöd. Vill dom inte, så kan dom välja på att få en stor j-a fet smäll. Brukar funka.

/Netwolf

Jag kom på en lösning på problemet: man fäller sitt ryggstöd till 50%, då har man en kompromiss, eller så gör man samma som hon Ribbing säger gällande armstödsbråk, man har ryggstödet fällt halva resan (exklusive tiden bältesskylten är på förstås ) : Problem solved
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 09:37
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Man ber passageraren i stolen bakom att flytta på sig och gå in och sätta sig på toaletten resten av resan så man får fälla ned sitt säte och vräka ut sig riktigt ordentligt. Alternativt: Man ber hen vänligt men bestämt att gå ut och taga sig en plats på ena vingen.

Senast redigerad av Thira den 2014-08-30 klockan 09:42.
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 11:13
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Det ultimata skulle kanske vara att vid incheckningen (el. kanske t o m när man bokar) kunna välja nerfällbart säte på en del av planet och icke nerfällbart säte på en annan del av detsamma (som förr när man valde rökare el. icke-rökare) Eftersläntrare får tyvärr ta det som blir över! Smart, eller hur... !

Simetra
Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 12:49
emma emma är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Re: Ryggstödsfällning på flygplan

I-lands problem!....och jag tycker att sparkande barn är värre! o föräldrar som inte förstår hur irriterande det är när deras ängel sparkar min rygg i 3-4 timmar! De tar ju en liten sparkpaus ibland - o kör igång igen! Brukar börjar med att prata m barnet... sedan föräldrarna. Sen, ja då blir jag lite arg.... o fräser som en katt.. nu har jag kanske hoppat ifrån tråden
/Emma
Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 07:59
Netwolfs avatar

Standard Sv: Re: Ryggstödsfällning på flygplan

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
I-lands problem!....och jag tycker att sparkande barn är värre!
I-lands problem var det ja..

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 09:26
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Man kan nog (med största säkerhet) säga att alla (åtminstone de allra flesta) av de "problem", frågor etc. som diskuteras i detta forum under respektive ämne är just I-landsproblem (inklusive mina egna).

Brukar tänka på det ibland när det kommer till mig själv och mitt skrivande här: Jag/Vi är lyckligt lottade som har möjligheten att få åka på semester över huvud taget, friheten att röra oss över gränser hur som helst osv.
Sen är det så klart att livet består av många olika områden. Bara för att vi har förmånen att få åka på semster så betyder inte det att livet i övrigt är plättlätt men ändock...
Och särskilt så som det ser ut just nu i världen, så ter sig mina/våra små "problem" om vilken båt jag/vi ska ta till vilken ö löjligt och verkligen skrattretande små.

Och så vill jag få inflikat här: Mitt svar i tråden här ovan var fyllt av ironi (men lyckades glömma smileys) om någon nu inte förstod det. Naturligtvis anser jag att man måste visa hänsyn om en person som sitter bakom mig för ont i benen resten av resan bara för att jag ska få fälla ned mitt ryggstöd några cm.

Senast redigerad av Thira den 2014-08-31 klockan 10:06.
Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 11:01
Netwolfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Mitt svar i tråden här ovan var fyllt av ironi (men lyckades glömma smileys) om någon nu inte förstod det.
Det är förödande att glömma smileys i dagens samhälle. Folk kan ju misstolka signalerna och tro att man menar allvar

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:46.