|
||||
|
||||
Sv: Väskfunderingar
Jag använder i princip allt jag packar ner. På småöarna skulle jag aldrig drömma om att börja leta efter affärer med kläder i min smak. Handla kläder gör jag helst hemma eller i en större stad. Köper bara lite presenter, kryddor, favalinser, honung och en almanacka. Finns det moderna smycken händer det att jag handlar något enstaka smycke.
Eva |
|
|||
|
|||
Tack för råd om mediciner och sånt! - vi för se om jag väljer pest eller kolera. Det bästa vore ju om man kunde tidigarelägga det hela...
Men jackor och flecceplagg, beror det inte väldigt på när man reser Vi var ute i juni förra året. Och om jag inte minns fel så hade vi med oss två långärmade plagg var. Den mängden ska halveras till i juli i år - vi använde i princip aldrig dessa förra året. möjligtvis får sonen med en vit långärmad att ha som badtröja (rödhårig med ljus hy). Men frös gjorde jag aldrig. Och jag minns inte att jag någonsin frysit förr i världen när jag varit i Grekland, men det har nog alltid varit i juni. Har jag bara haft tur, eller är det för att ni reser maj/september ni packar fleace /Marianne |
|
||||
|
||||
Ja, det börjar bildas spindelväv på det gamla vraket
Japp, den här behåller jag. Den är jättefin Ja, när jag reser med ryggsäck - då använder jag allt och tvättar ofta. Med resväska lägger jag ner för mycket, där är för mycket plats. Därför är det bättre med mindre rymliga väskor/ryggsäckar att packa i. |
|
||||
|
||||
Marianne: förr hade jag aldrig nåt långärmat över huvud taget. Men då reste jag bara till värmehålet Symi och det var alltid varmt.
Men sen dess har jag frusit rätt mycket på olika öar dit jag åkt tidigt i juni eller i september: på Karpathos, Nisyros, Amorgos, Tinos osv. När man kör moppe uppe i bergen är vindjacka ett måste om vinden är kall. Och fleecen använder jag alla småkyliga kvällar. Inte minst på nattbåtar... |
|
|||
|
|||
Inkfish!
Nu blev jag nyfiken...Varför reste du så mycket till Symi? Vad är det som fängslar så mycket att man återvänder så ofta till den ön? Har träffat andra som gjort likadant, men sedan "övergått" till Tilos?! Är själv sugen på att åka till Symi...men då kanske man blir fast?? Grattis till den nya väskan förresten!! Marie |
|
||||
|
||||
Det ska i alla fall, bli väldigt spännade med ett ömdömes utlägg här av Inkfish av din väska....efter resan!
|
|
||||
|
||||
Det var min första Greklandskärlek! Ön, alltså. Min enda kontakt med Grekland var en vecka till Rodos ett par år tidigare men den veckan fastnade liksom inte. Men när jag stod på båten och såg Symi för första gången föll jag handlöst - och på den vägen var det.
Numera har Symi inte kvar sin tjusning för mig, den är ett avslutat kapitel. Nu har jag helt andra favoriter. Men 13 resor till Symi hann det bli och det var fantastiska år |
|
||||
|
||||
Den kommer att bli TUNG! Stieg Larssons tredje roman släpptes ju i förväg, den ligger och bränner på mitt köksbord just nu. Gissningsvis väger den mellan 1 och 2 kg
|
|
||||
|
||||
Citat:
Abi |
|
||||
|
||||
Ja, den ligger ute i bokhandlarna sen i fredags. Nån affär hade brutit mot överenskommelsen och började sälja i förväg, övriga hängde på.
Jag har beslutat att ta med min, det är ett idiotiskt beslut. Lika idiotiskt som när jag förra året släpade med tvåan som var precis nyutkommen då. Men det är lysande semesterläsning |
|
||||
|
||||
Själv har jag bara läst ettan. Har tvåan inbunden och oläst. Hade gärna haft med mig tvåan, men min regel är pocket. Fast jag känner precis som du. Jag längtar eftera tt börja läsa den...
|
|
||||
|
||||
Men tvåan finns i pocket nu! Ge bort den inbundna i present och ta med tvåan på resan.
|
|
|||
|
|||
Har inte kollat alla inlägg men det finns flera olika väskor som är kombinerade ryggsäckar och rullväskor. Har själv en dylik som funkar perrfekt. Axelremmarna stoppar man in på baksidan när man kör rullväskevarianten. De flesta etablerade väskfabrikanter har sådana härika.
|
|
||||
|
||||
Bra idé! Klart som korvspad att jag gör så.
|
|
||||
|
||||
Sprang på en greklandsblå liten skärbräda i dag på Clas Ohlson. Bara 15 spänn. Den kommer att bli ytterst praktisk att servera frukosten på, med smuligt färskt bröd och slabbiga tomater
Citat:
|
|
||||
|
||||
Netwolf:Hoppas du gillar den! Jag tyckte enormt mycket bättre om ettan men det finns andra som säger precis tvärtom.
|
|
||||
|
||||
Kan meddela att vaskan och jag befinner oss pa plats pa Karpathos och att vi ar valdigt nojda!
Jag fick plats med ungefar vad jag tankt samtidigt som jag inte far plats med FOR mycket. 15 kg vagde vaskan in pa Landvetter. Enormt smidig att dra ar den ocksa |
|
||||
|
||||
Nu är kofferten uppackad, utvädrad och förpassad till garderoben i väntan på nästa resa.
Jag är väldigt nöjd med den. Framför allt är jag glad för att jag begränsade mig i storleken, 55 l är precis lagom för att behöva tänka till när man planerar sin packning. Att dra den var hur smidigt som helst. Enda nackdelen blir när jag ska kånka den på båtar i höst, att kånka en dragväska är ingen höjdare. Också nåt som gör att man inte bör köpa en för stor, alltså. Men den svalde massor och var himla bra inredd |
|
|||
|
|||
Hur går det med nya väskan?
birgitta |
|
||||
|
||||