|
|||
|
|||
Sv: Inflation i bildgåtor ?
Exakt!!..
|
|
||||
|
||||
Citat:
Förövrigt tycker jag inte det verkar vara någon brist på intresse för bildgåtor här på forumet...? Simetra |
|
|||
|
|||
Citat:
Senast redigerad av Sunny12 den 2014-03-04 klockan 20:06. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det är absolut inget problem, en del av oss har tappat intresset för bildgåtorna och struntar därmed i dem precis som du föreslår. Mitt inlägg var min åsikt om hur man kanske skulle kunna förbättra företeelsen och därmed få fler intresserade (igen). Nu verkar de flesta tycka det är bra som det är och då är det fine for me, men iom att Arne tog upp ämnet så är det väl ok att ha en åsikt? |
|
||||
|
||||
Citat:
I april - reser du med ett flygbolag som tar hund då (inte charter utan reguljärt)? Kan du tänka dig att flyga som eskort till en hund i så fall. |
|
||||
|
||||
Jag trodde tråden handlade om bildgåtor
|
|
|||
|
|||
Kalimera är det forum som ger trådkapning ett ansikte.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Jag vet inte om jag........
1. Har förstått rätt ? 2. Har läst på för dåligt ? 3. Borde låta bli att bry mig ? Men.......det är uppenbart att det förekommer åsikter att bildgåtorna ska delas upp så att de passar "vissa" men inte alla??? Jag kan inte förstå hur detta skulle gå till? Ett foto är ett foto, visar man det för någon annan så reagerar vederbörande på ett visst sätt. Från någon annan får man en annan reaktion, osv. osv. Här vill "vissa" styra så att bilderna som läggs ut ska ge betraktarna något slags "förutbestämt kategoriskt indelat kvalitetsepitet" - "får inte vara för lätt" eller hur tusan jag ska uttrycka det??? Jag nämner tidigare i tråden att jag ser ett krypande "elitistiskt tänkande" här vilket jag står för än mer nu än då. Skratta gärna, kalla mig gärna något onämnbart men jag kan inte begripa vad detta handlar om? Ordet ENKELHET används i tråden, det vore kanske ett bra ord för "vissa" (tyvärr, jag nämner er inte vid namn eller citerar någon specifik heller.......) att anamma för det är väl ett förbaskat bra ord att ha när vi älskar Grekland??? Har under tiden jag skrivit detta funderat på att uttrycka mig långt mer sarkastiskt, ironiskt, elakt men det tjänar varken jag eller andra på. Men min UNDERTON är i alla fall......... Har aldrig lagt ut någon bildgåta, tänker ALDRIG göra det i framtiden heller. / Hasse |
|
||||
|
||||
Hasse, bryr du dig inte, så behöver du ju inte lägga ut massa långa föreläsningar om ämnet heller Varifrån detta intresse för ämnet så plötsligt
Riitta |
|
|||
|
|||
För att jag tycker det är roligt att gissa på bildgåtor, även de du lägger ut. Därför är mitt engagerande i detta ämne inte plötsligt som du tror, utan långvarigt av ovan nämnda orsak. / Hasse |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Med min enklare ord; varje bild jag knäpper är en bild av mig själv. |
|
||||
|
||||
Citat:
Men, vil ikke resultatet da lett kunne bli en større "inflasjon" av Bildegåter - som ville bli løst omgående - riktignok i "kvalitetsgåter" - kanskje et kortvarig "problem" for snart ville jo hele t r å d e n "dø" ut - og Fastlandet er stort, og har veldig m y e som er helt unik, men da trenger Kalimera's medlemmer begynne å reise mere dit for ha mulighet til å løse gåtene Jo, jeg v e t man kan google, men det synes ikke j e g er en helt "fair" måte å løse gåter på, synes det er triveligst når noen kjenner seg igjen Det jeg vil fram til er at en s t o r prosent av gåtene ville løses enda mye raskere enn i dag, rekker vi å gjette F O R de fleste øyene, mellomstore og små som vi her i Forumet elsker å besøke, har vel begrenset antall "helt unikt" , selvsagt kan det med "unikt" defineres. - jeg tenker meg/noen eksempler,: litt overdrevnet -som hele innlegget også er ment Tinos : Kirken, Dueslag, fin marmor og evt kurvfletting Naxos : Portara'n Tilos . Klosteret Nisyros : Vulkanen Sikinos : Tempelet/kirken Nafplio : Borgene og Fortet - og Athen : AKROPOLIS, for å gjøre overdrivelsen komplett |
|
||||
|
||||
Jag ÄLSKAR bildgåtorna, lätta eller svåra - kvittar!
Lena PG |
|
||||
|
||||
Det trodde jag med - men här är högt i tak . Allt ifrån tingeltangelbutiker och all inclusive till strumpor i sandalerna har dryftats.....så varför inte en hund också. |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som ger för hela inlägget Kari! Tack för dagens skratt! |
|
||||
|
||||
Citat:
//Kikh |
|
||||
|
||||
Ja, eller som att alla bildgåtor från Kreta skulle vara från Knossos! Hur kul vore det?
Katitzi |
|
||||
|
||||
Det var en glede å by på den
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|