Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-07, 21:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Charterresor

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ja, du Lissi. Jag förstår mig inte på dig. Häromåret när jag sa att jag inte kunde tänka mig att besöka diktaturländer, som t ex Nordkorea. Då minsann, sa du att du visst kunde tänka dig att besöka landet, bara för att se hur det var.
/Netwolf
Kan Du visa det inlägget? Det skulle vara så kul att se sammanhanget det skrevs i , för jag minns absolut inte detta...men så är jag ju 66 år så minnet börjar svikta......Verkar konstigt, då jag varken åker till Thailand, Turkiet, Kuba , Kina etc...
Kan inte minnas att jag nånsin längtat till Nordkorea Var det nån smiley efter?? Kunde ärligt sagt vara kul att läsa denna tråd. Det kanske Janne kan fixa länk till....
Men har jag sagt det så var det ju dumt skrivet eftersom jag aldrig i livet ens reflekterat över att åka dit.
Jag har aldrig ens varit utanför Europa....Israel har jag dock varit i på en resa med svenska kyrkan....

Men det är nog så att som det står i ett inlägg tidigare i tråden att vi alla syndar....Jag blir nog helt halshuggen här för att jag flugit med Ryan Air och EGENTLIGEN skulle jag aldrig flyga alls för det ÄR inte klimatvänligt....och det vet jag.

Men jag lovar Dig Netwolf att jag kommer att gilla Dig och Dina inlägg jättemycket även fortsättningsvis även om Du vill bo på AI....men jag kanske inte kommer att förstå Dig. Men det är en helt annan sak.

Lissi
Gammal 2016-12-07, 22:09
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Jag kommer att fortsätta som hittills. Vänner som frågar mig om Grekland rekommenderar jag att läsa på Kalimera. Om de envisas med att resa med AI så rekommenderar jag dem ändå att åka till Grekland. Tror att det ändå i förlängningen bidrar till några nya jobb för grekerna. Åtminstone några mera jobb än om de åker till Turkiet eller ....

Vad gäller utträde för att vi tycker lite olika. När det äntligen blir lite debatt här, då ska några lämna! Men hallå???? Ska vi bara byta tips om bästa boendet på Santorini eller hur man bäst tar sig till Antiparos? Är vi vuxna människor som kan ventilera olika uppfattning och tycka att det är givande eller är det bara sandlåda?

Masse
Gammal 2016-12-07, 22:42
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Kalimera har varit, och kommer förhoppningsvis att fortsätta vara en fantastisk källa till all möjlig information om Grekland som man kanske inte får reda på i vanliga fall.

Hur går vi vidare?

Helena S -
Gammal 2016-12-07, 22:44
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
Kalimera har varit, och kommer förhoppningsvis att fortsätta vara en fantastisk källa till all möjlig information om Grekland som man kanske inte får reda på i vanliga fall.

Hur går vi vidare?

Helena S -
Ja ilskan verkar ju klinga av
Gammal 2016-12-07, 22:45
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg

Vad gäller utträde för att vi tycker lite olika. När det äntligen blir lite debatt här, då ska några lämna! Men hallå???? Ska vi bara byta tips om bästa boendet på Santorini eller hur man bäst tar sig till Antiparos? Är vi vuxna människor som kan ventilera olika uppfattning och tycka att det är givande eller är det bara sandlåda?

Masse

Katitzi
Gammal 2016-12-07, 22:47
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Kan Du visa det inlägget? Det skulle vara så kul att se sammanhanget det skrevs i , för jag minns absolut inte detta...men så är jag ju 66 år så minnet börjar svikta......Verkar konstigt, då jag varken åker till Thailand, Turkiet, Kuba , Kina etc...
Hej Lissi, nu har jag kollat upp detta och du har aldrig skrivit något sådant inlägg. Jag ber om ursäkt för detta och påhoppet från min sida..
Det var jag som blandat ihop besticken.... Sorry!

/Netwolf
Gammal 2016-12-08, 00:27

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg

Katitzi
Gammal 2016-12-08, 01:00
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Är det snart dags att sätta tack och bock i kanten, och starta en ny tråd om charterresornas berättigande?

För övrigt är charter ett alldeles utmärkt val om man vill göra sin semesterresa enkelt och bekvämt. Prismässigt kan det bli både dyrare eller billigare än alternativa resor. Ett hittat paradis blir varken sämre eller bättre beroende på resform. För att göra en slags jämförelse så finns det många varianter av senap på hyllan i affären. Vilken som är godast bestämmer du dom kund själv och en annan affär kan ha andra sorters senap. Vilken väljer man?
Så för den dom tänker åka på semester eller reser av annan anledning så gäller det bestämma sig för vad man vill få ut av din resa och välja utifrån det Och naturligtvis med ett prismässigt övervägande.
Att boka eget passar mig och då är det inte svårt att framföra det alternativet om någon frågar.
Att man som jag åker till samma ställe är något som vissa har svårt för men det är ju mitt val i så fall.
Och principiellt är AI inget för mig av flera skäl.

Det blev långt!
Gammal 2016-12-08, 01:17

Jag har haft tur med mina charterresmål. Har mest känts som om man köper flyg plus hotell. Har kollat lite efter andra hotellval men blir så stressad när det hela tiden hetsas att man måste boka nu nu nu - alla rum är nog sålda inom tre sekunder, typ. Jag har ju som sagt fått svår artros och det är viktigt att veta lite mer. Så det slutar alltid med att jag struntar i det och bokar det jag kan googla på i lugn och ro
Gammal 2016-12-08, 06:35

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Hej Lissi, nu har jag kollat upp detta och du har aldrig skrivit något sådant inlägg. Jag ber om ursäkt för detta och påhoppet från min sida..
Det var jag som blandat ihop besticken.... Sorry!

/Netwolf
Så klart ursäkten godtas! Jag blev bara så förvånad för jag mindes inget av detta...
..och JAG slapp leta pudelbild idag

Lissi
Gammal 2016-12-08, 07:57
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Kul att vi har fått igång lite debatt igen på Kalimera, även om det är ett gammalt och väl behandlat ämne.
Masse
Vad jag inte blir klok på är om ämnet, med alla dess nivåer, bara är upprepning av tidigare debatt i ämnet.
Hjälp mig nu att visa på vad som är nytt, i denna tråd, 2016 .
Bortsett då från att ingen/ingenting är för evigt. Och att vi är sååå impulsstyrda.
Gammal 2016-12-08, 07:59
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Lissi! Det finns charter även till Kalamata Kolla hos Apollo,de erbjuder 3 hotell i Kalamata 2017.
Och from mitten på April 2017 finns det direktflyg Göteborg-Kalamata också och Kastrup-Kalamata
Gammal 2016-12-08, 09:06
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
En hamburgare!!?? Näääeeee!! 😲😲
Tänk om det var sån där amerikansk dressing på åxå!!😰
Ja mycket ska man höra...1985...uj..
Hallå...Incfish!!! Borta redan?😯
Nej, inte borta - jag upptäckte igår kväll att jag inte kunde logga ut från forumet. Kalimera har blivit Hotel Kalifornia - you can check out any time you like but you can never leave

(Fast egentligen beror det bara på jag är på ipad och sajten inte är mobilanpassad, då uppträder en del underligheter.)

Vad gäller Janne så skulle jag tro att han är den enskilde svensk som genererat mest turismintäkter till Grekland, efter snart 20 års intensiv Greklandslobbying på sajten, med sina e-guider och som "expert" i t ex Aftonbladet. Därför är det så otroligt oförskämt att anklaga honom för något annat. Han förtjänar grekiska statens hederspris (bara det inte är två veckor på valfritt all inclusive )
Gammal 2016-12-08, 09:19
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Vad gäller Janne så skulle jag tro att han är den enskilde svensk som genererat mest turismintäkter till Grekland, efter snart 20 års intensiv Greklandslobbying på sajten, med sina e-guider och som "expert" i t ex Aftonbladet. Därför är det så otroligt oförskämt att anklaga honom för något annat. Han förtjänar grekiska statens hederspris (bara det inte är två veckor på valfritt all inclusive )
Gammal 2016-12-08, 09:31
inkfishs avatar

Tack för tummen, Kari!
Gammal 2016-12-08, 09:34
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Citat:
Nej, inte borta - jag upptäckte igår kväll att jag inte kunde logga ut från forumet
Jag syftade på din rad "härmed raderar jag mig själv från forumet på egen begäran".
Kanske det skulle finnas en "raderamig-knapp" att kunna infoga bland smileysarna?! Och naturligtvis en "jagångrarmig-knapp"

Härligt med humor på Kalimera!!

/ Kajja
Gammal 2016-12-08, 09:51
inkfishs avatar

Kajja haha!
Gammal 2016-12-08, 10:06
piam piam är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Där fick ni till det Inkfish å Kajja!
Gammal 2016-12-08, 10:24
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Bra sagt, Inkfish!

Hur Admirala och Thira kunde överreagera så starkt så kan jag bara inte fatta. Särskilt som Admirala hade egen hörna här och borde absolut veta bättre och ha lite respekt. Hoppas de tar sig tid och funderar på saken och ber Janne om ursäkt.

/ Anne
Gammal 2016-12-08, 11:21

Citat:
Ursprungligen postat av anneli56 Visa inlägg
Lissi! Det finns charter även till Kalamata Kolla hos Apollo,de erbjuder 3 hotell i Kalamata 2017.
Och from mitten på April 2017 finns det direktflyg Göteborg-Kalamata också och Kastrup-Kalamata
Åh så härligt!!!! Kastrup - Kalamata låter bra! Ska kollas upp med reguljärflyg....bussluff lockar igen, trots strejker...

Lissi
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:23.