Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-12, 17:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jag har bestämt mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Känn ingen press
// Helén
Det är väl klart att hon ska!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 19:06
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det är väl klart att hon ska!

Lissi
Jag utgår från att ironin i mitt inlägg lös igenom, vilket jag tror att den gjorde, om inte så förklarar jag mig här och nu
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 19:54

Jo det förstod jag väl Kunde bara inte låta bli att hetsa lite..Ni är JÄTTEDUKTIGA!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 00:23
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Du är ju en bra bit på väg!
En kompis till mig började till slut känna sig smått "alkoholiserad" då hon ett tag bestämde sig att hon bara fick röka tillsammans med alkoholintag.
Det blev in till maten så gott som dagligen, konjak till kaffet på kvällen, ärtsoppa varje torsdag, naturligtvis med punch
Hon gjorde till slut så här: hon tillät sig röka precis när som helst... Vilket gjorde att hennes alkoholintag återgick till mer levervänligt leverne.
// Helén
Jodå, jag känner också att jag är en bra bit på väg. Faktum är ju att jag fortfarande inte riktigt har bestämt mej för om jag verkligen vill sluta snusa
Ikväll har jag gjort lite hårt byggnadsarbete tillsammans med en kompis och några öl. Efter att det blev för sent för att jobba bland grannarna satte jag mej vid datorn och tog någon öl och ett par Ouzu till.
Inte under hela eftermiddagen har jag haft det minsta behov av att få en snus och det har jag inte nu heller fast jag inte på något sätt kan påstå att jag är nykter. Däremot "lånade" jag en snus på dagen då jag satt bredvid en snusare för en kaffekopp.
Detta är ju en total omvändning mot vad jag är van med då jag tisdigare känt suget då utbudet inte funnits.

Jaja, vi får väl se hur det går.

Mvh Janérik (Gräsänkling för tillfället)
Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 00:34
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Det är väl inte så svårt att sluta röka, jag har gjort det minst 10 gånger
Svara med citat
Gammal 2007-04-14, 00:43
Janériks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bob-kåre Visa inlägg
Det är väl inte så svårt att sluta röka, jag har gjort det minst 10 gånger
Hmm, undrar hur detta blir nu Sluta röka har jag faktiskt bara gjort en gång, behovet har inte funnits efter det, frågan är om det är bra eller dåligt men jag har då inte rökt på över 20 år (usch vad åren går).
Att sluta snusa har jag däremot gjort många gånger och fortfarande är jag inte säker på att jag kommer att lyckas (eller om jag över huvud taget vill sluta).
Många är av åsikten att det är svårare att sluta snusa än att sluta röka, rent teoretiskt borde det ju vara det också eftersom man röker bara vid högtidliga tillfällen (förutom kedjerökare då) medan åtminstone jag snusade c:a 18 timmar per dygn då jag höll på (håller på ) med det.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2007-04-15, 10:33
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Många är av åsikten att det är svårare att sluta snusa än att sluta röka, rent teoretiskt borde det ju vara det också eftersom man röker bara vid högtidliga tillfällen
Oj då har jag 20 högtidliga tillfällen/dag jag har försökt sluta många gånger och somsagt inte lyckats mer än högst en vecka och sen när det blir helg och lugnt, man kanske tar en kall öl och oj vad det skulle vara gott med en cigarett till, sen så är man där.. jag ska bara röka upp det här paketet sen slutar jag igen.. oj då är man på affären och handlar och visst följer det med ett paket eller 2... sen så är man där igen.
Svara med citat
Gammal 2007-04-16, 00:02
Janériks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bob-kåre Visa inlägg
Oj då har jag 20 högtidliga tillfällen/dag
Det var faktiskt just det jag menade, du röker vid c:a 20 tillfällen per dag medan många snusare har inne en prilla c:a 95% av sin vakna tid och ofta även 50% av sin sovande tid. Jag har tillhört den kategorin som tar ut prillan då jag ska äta och sätter in nästa då jag har ätit klart, På natten har det funkat bättre med portionssnus då det hålls bättre i munnen då man sover, blir lätt kletigt med lössnus då man sover.
Nu kan jag väl nästan säga att jag håller upp med snusandet, jag får väl se hur länge det håller men jag hoppas ju på något sätt att jag för första gången ska åka snusfri till Grekland i juni.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2007-04-16, 08:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
jag får väl se hur länge det håller men jag hoppas ju på något sätt att jag för första gången ska åka snusfri till Grekland i juni.
En kompis till mig har nyligen slutat både röka och snusa. Han läste en sluta-röka-snusa-bok och slutade sedan tvärt. Boken var tydligen fantastiskt bra för honom. Minns tyvärr inte vad den heter.

Själv är jag inte motiverad att sluta snusa. Dumt. Jag har ju världens chans nu i sommar när vi ska vara borta i nästan sex månader. Finns ju inget snus att köpa i Grekland. Gissa vad jag ska fylla ryggsäcken med.
Svara med citat
Gammal 2007-04-16, 08:44
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

6 månader i Grekland...waow...
Svara med citat
Gammal 2007-04-16, 09:20
Janériks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
En kompis till mig har nyligen slutat både röka och snusa. Han läste en sluta-röka-snusa-bok och slutade sedan tvärt. Boken var tydligen fantastiskt bra för honom. Minns tyvärr inte vad den heter.

Själv är jag inte motiverad att sluta snusa. Dumt. Jag har ju världens chans nu i sommar när vi ska vara borta i nästan sex månader. Finns ju inget snus att köpa i Grekland. Gissa vad jag ska fylla ryggsäcken med.
Oj, 6 månader lät inte helt fel det.
Det lustiga med mitt sluta snusa denna gång var att jag inte heller var speciellt motiverad, jag bara kom på då det var lite kvar i dosan att jag orkar inte iväg och köpa en ny och på den vägen är det.
Helt klart så vore det ju idealiskt för dej att sluta snusa om du ska iväg 6 månader till Grekland, annars så är det säkert inget större problem för dej heller att beställa ner snus till olika platser med hjälp av ett litet inlägg här i forumet. Kan kanske bli ett nytt ämne att diskutera: Vem bär ner Jannes snus denna vecka?

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 13:12
kath72s avatar
kath72 kath72 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:
PO: Duktigt av dig att sluta snusa! Jag har gjort ett försök, slutade illa. Höll upp i 21 dagar 8 timmar och 13 minuter. Sedan gav jag upp. Jag är en svag människa.
Sluta röka = Bravo!!!
Själv är jag gammal storsnusare, men har slutat 2 gånger, och hållt uppe genom graviditet och - och denna senaste gången (nu) har jag inte återfallit.

Trådstartaren: Har inga direkta tips, var dag är fortfarande suget starkt, men som du säger: Greklandsresa borde ju vara morot nog. Själv får jag ut mycket av den här siten, när det gäller att motstå det dyra nikotinet....
Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 13:13
kath72s avatar
kath72 kath72 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:

Shit, vad tungt det kommer att bli
Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 13:21
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Å så va de jämtlandsflickan som sa:
-för te puus n pöjk som int snuus de e såm te aeta osaelte smöre!
Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 14:41

Min rökande son fick en liten sån där magnettext att sätta upp på kylen :

"Att kyssa en rökare är som att slicka ett askfat"
Det ligger nåt i det

Lissi
Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 19:09
Hellens avatar

Fyller i nästa vecka 4 månader som rökfri, detta trots en månad med enormt mycket psykisk stress! Har genomgått personlighetstest, gjort prov och alla möjliga analyser, anställningsintervju och i går fick jag mitt nya spännande arbete!
Men oh vad jag varit röksugen vid många tillfällen under resans gång.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 21:15

ÅH vad Du är duktig!!!! Ett litet rökfripris väntar på Eros!!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 21:34
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Men oh vad jag varit röksugen vid många tillfällen under resans gång.
// Helén
Fantastiskt att du stått emot

Senaste gången jag kände ett akut röksug var när jag kom ut till bilen och upptäckte ännu ett inbrott. Den här gången hade de förstört rattlåset så jag fick ha bärgning till verkstad. När jag stod där vid bilen var jag SKITstressad - och DÅ ville jag röka. Men det gjorde jag förstås inte.

Det där var nåt år sen, sen dess har jag inget känt
Svara med citat
Gammal 2007-05-17, 17:32
Hellens avatar

*Vill bara tala om att jag nu, sedan en dryg vecka tillbaka gått in i femte månaden som rökfri*
Hoppas att jag med gott samvete kan fortsätta att rapportera till mitt gamla rökstopps rekord på 2,5 år är slaget!

Sen skall jag sluta att tala om hur duktig jag är
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-05-17, 17:38
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Men du ÄR duktig! Om det vore så lätt att sluta på allvar skulle väl ingen röka över huvud taget, alla är ju rörande eniga om hur dumt det är.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:53.