Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-01, 21:42
Cam Cam är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Gerani i augusti

Hej!

Vi ska åka till Gerani i mitten av augusti. Nu har jag pratat med en kompis som precis varit där en vecka, och hon tyckte att det var ett jätte trist ställe...

Nu tycker man ju, som tur är, inte alltid lika, men ni andra som besökt Gerani - vad tyckte ni?

Undrar också om det är skillnad på Gerani Village och Gerani Center. Vi tycker att det är mysigt att på kvällen kunna gå ut och äta på trevliga tavernor, utan att alltid behöva åka så långt. Vi ser så fram emot vår efterlängtade semester, men vill gärna ha så mycket info som möjligt.

Cam
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 16:42
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Gerani i augusti

Var i Gerani i början av Juni.

Trivdes jättebra... väldigt lungt och öde. Förvänta dig inget av Gerani, för det finns knappt inget där.

På kvällarna gick vi in till Platanias istället (tar ca. 30 min om du inte väljer taxi istället)

På dagarna brukade vi hålla oss på stranden runt Blue Village. Gratis solstolar och gott om plats... Fanns schyssta lunchställen nära.

Vilket hotell ska du bo på?

Gerani Village och Gerani Center???

Det "Centrum" jag såg var inte mycket att hurra för... 4 tavernor en mack, en affär och en kiosk typ.

Men bli inte alltför avskräckt.
Kände lite: "Shit, vart fan har jag hamnat" första dagen. Men trots det kan jag tänka mig att åka tillbaka.
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 18:07
Cam Cam är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Hej och Tack för svaret!

Vi ska bo på Villa Belle Helene, som vi själva bokat på nätet. Lägenheterna ser jätte fräscha ut och vi har blivit trevligt bemötta.

Det som vi tyckte verkade bra med Gerani är ju att det ligger så nära Platanias med allt vad de har att erbjuda där, och samtidigt kunna bo mer genuint. Det låter som Gerani är i lugnaste laget... även om vi tycker om att just ha det lugnt och skönt. Som jag förstod av min kompis så bodde de nära Blue Village, och vårt hotell ligger närmare själva Gerani centrum, längre bort från Platanias. Hon menade att byn var uppdelad i två delar...? Några kvällar kan vi förhoppningsvis tillbringa på tavernorna du nämner. Finns det någon bra större mataffär i närheten?

Cam
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 19:49
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Det verkar som ni ska bo i närheten av det hotell jag bodde på; Alfa, (du kan kolla in alfa på fritidsresor) blev inte direkt imponerad av lägenheten som påminde lite om en trappuppgång, men det var glömt efter en dag. =)

Upplevde Gerani som att det fanns två "huvudgator" en mindre närmre stranden (här ligger minimarketen) och en större och mer trafikerad längre upp. Där ligger centrumet. Gatorna går ihop påväg mot Platanias. Vägen är oupplyst och saknar trottoar på vissa ställen men det går ändå.

Finns några mini markets. En som var större och hade i princip allt. Kan tyvärr inte ge någon adress men det låg ca. 100 meter ifrån en restaurang som heter Gourmet (eller liknande).

Bara några meter från vårt hotell låg ett bageri. Bra att veta om ert ligger i närheten.

Fanns en trevlig bar som heter Tequlia i närheten oxå.

Gerani ÄR genuint, om du kommer bort från Blue Village (där det även låg ett italienskt "lyxreservat" =)), nästan för genuint.

Många av vägarna har 5 meter högt bambuliknade växter på bägge sidor så man ser ingenting. Men man anar apelsinodlingar getter, höns mm.

Du är kort sagt på den kretianska landsbygden.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:54.