![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Varför inte tråden funnits tidigare vet jag inte men här kommer den!
Här är hälften av lagen (andra hälften kommer i nästa post då 10-bildersgränsen gäller) som spelar i den Grekiska högsta Ligan , Greek Super Leauge , Σούπερ Λίγκα: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mitt lag är PAO Panathinaikos Athlitikos Omilos Παναθηναϊκός Αθλητικός Όμιλος Dessa lag har vunnit ligan + hur många gånger: Olympiacos34 Panathinaikos19 AEK Athens FC Aris FC3 PAOK FC2 A.E. Larisa1 martinifk Senast redigerad av martinifk den 2006-11-27 klockan 17:13. |
|
||||
|
||||
![]()
Här kommer de andra hälften av lagen som spelar i Grekiska Ligan:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Läget i tabellen efter 12 spelade omgångar:
1 Olympiakos 30 2 Panathinaikos 28 3 AEK 27 4 PAOK 21 5 OFI Kreta 17 6 Egaleo 16 7 Xanthi 15 8 Kerkyra 15 9 Atromitos 14 10 Aris 13 11 Larisa 13 12 Ergotelis 12 13 Panionios 12 14 Apollon Kalamaria 10 15 Iraklis 9 16 Ionikos 8 Omg. 12: Ergotelis - Aris 0-1 Egaleo - AEK 1-2 Ionikos - OFI Kreta 0-2 Iraklis - Kerkyra 1-0 Xanthi - PAOK 1-0 Panionios - Atromitos 0-0 Olympiakos - Larisa 4-0 Panathinaikos - Apollon Kalamaria 3-2 Omg.13 (2-3/11): Kerkyra - Olympiakos AEK - Ionikos Atromitos - Apollon Kalamaria Larisa - Ergotelis Iraklis - Egaleo OFI Kreta - Xanthi Aris - Panathinaikos PAOK - Panionios |
|
||||
|
||||
![]()
Division 2 efter 10 omg:
1 Levadiakos 19 2 Kallithea 18 3 Chaidari 17 4 Ilysiakos 17 5 Agrotikos 16 6 Asteras Tripolis 16 7 PAS Giannina 15 8 Panthrakikos 15 9 Veria 14 10 Thrasyvoulos 14 11 Kastoria 13 12 Panserraikos 11 13 Ethnikos Asteras 11 14 Proodeftiki 10 15 Ethnikos Piraeus 10 16 Niki Volou 10 17 Messiniakos 9 18 Kalamata 7 |
|
||||
|
||||
![]()
Nu hoppas jag att alla här på Kalimera väljer ett favoritlag
![]() och disskuterar allt som har med grekisk fotboll att göra ![]() martinifk |
|
|||
|
|||
![]()
du borde ha med en svensk kollen oxå :P där du skriver hur d går för antonsson,nilsson och christoforidis
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Siten om Greklands superliga verkar ju intressant men det finns ingenstans där man kan byta språk till engelska så därför klickade jag bort den.
Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
....simply the best!!!... p.s. Jag hatar Olympiakos! ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Får man hålla på Panathinaikos, eller hatar du dom också
![]() ![]() Riitta,heja Panathinaikos ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() hmmm, jag hatar Aris oxå! ![]() ![]() dimitris |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hatar ! Det är ett för mig starkt uttryck. ![]() Har själv erfarenhet från friidrott , där används icke detta uttryck . Där är med & motståndare vänner och kompisar ! ![]() / Tom |
|
|||
|
|||
![]()
därför man kan bara älska ett lag och då hatar man dom andra eftersom det e mycket rivalitet och om ditt lag förlorar blir du hånad av andra lags supportar o sen står vissa lag för olika politiska inriktningar. så finns mycke hat inom fotbollen. tex i paris sg publik finns 2 olika supporter sektioner en med skinnheads som e höger politiska, och en med söner till immigranter som e vänster inriktade och mellan dessa står borta supportrarna
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
????
![]() / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Har aldrig fattat. Kommer aldrig att fatta.
|
|
|||
|
|||
![]()
bara för att fotboll bara e en lek för er men för vissa e d livet. och klubben man lever för e ens partner. man kan byta bil,hus,fru,ja nästan allt men inte sitt lag kärleken e för stark
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
nä men ni kan ju inte döma dom som har såna känslor om ni inte förstår det heller
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi svenska "gamlingar" säger varken att vi älskar eller hatar till exempel maträtter, fotbollslag, jobbet, en stad eller ett land - om vi nu inte råkar vara en av alla dem som också har börjat med det språkbruket. Anglikanare och svenska ungdomar däremot, använder de orden för allt som går dem för eller emot - antingen älskar eller hatar de - och det gäller även inom friidrotten idag... Den starka betydelse som du och jag lägger in i orden är kort sagt inte densamma för andra numer. Vi får nog gilla läget, oavsett om vi avskyr det eller ej. Så är i alla fall min analys av saken... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag skojar bara. Jag kan inte hata förresten!!! ![]() dimitris Aten |
|
||||
|
||||
![]()
Om jag ska använda ordet hata så är det just inom fotbollen faktiskt