|
|||
|
|||
Ö-luffa själv?
Hejsan!
Jag funderar på att båtluffa runt i grekland 3-4 veckor nästa sommar. Är det någon som har gjort en ö-luff ensam? Kan man göra det själv som halv ung tjej?? Personligen har jag alltid känt mig trygg i grekland, men jag har aldrig rest själv tidigare.. Mvh Camilla |
|
||||
|
||||
Sv: Ö-luffa själv?
Jag har ö-luffat själv flera gånger utan några som helst problem. Ibland har jag sammanstrålat med vänner under resan och vid några tillfällen har mina vuxna barn anslutit efter några dagar. Har rest med min dotter flera gånger och det är naturligtvis trevligast att ha sällskap på vägen men när detta inte är möjligt kan ensamresande vara ett bra alternativ med många nya spännande möten. Jag har inte skrivit några resebrev men den sista ö-luffen i sommar finns som fotoresebrev. Jag besökte då Santorini, Ios, Sikinos och Folegandros. Säkerheten är inget problem i Grekland och om du söker i forumet finns det flera gamla trådar om ö-luffande och ensamresande. Tidgare när fler ö-luffare var aktiva i forumet diskuterades den frågan då och då. Hoppas inläggen finns kvar.
Eva |
|
||||
|
||||
Sv: Ö-luffa själv?
Jag har öluffat ensam när jag var yngre och bodde i grekland. Ta hänsyn att jag är grek & kvinna och detta hände när jag var 18 år rund 1986 (mm tack & lov i grekland finns inte personnumer..)
Denna tiden fanns inga problem alls , eller det var jag som hade inte råkat för otrevliga händelse. Då & då man kunde träffa ambitiösa killar som ville inte släppa dig & det var lite besvärligt. Fenomenet om det finns idag måste existera in en mycket mindre skala.. Det var viktig att ha tillräcklig med pengar gömda i en bra plats eftersom kredit kort var inte alls i bruk och då visste man att allt din förmögenhet var på sig. Ö-luffa betyder bli beredd för nya äventyr och risker.. Jag åkt aldrig själv i bilar eller så, det vore bättre om man hade en slags bekantskap men detta betyder inte att du ska ha en problemfri resa. Watch out för swiper! Ändå tror jag att i sverige har man stor erfarenheter om hur man ö-luffa bäst, i grekland reser man helst i gänget.. Det var då började jag blir ganska intresserad på de konstiga skandinaver.. Ha en trevlig resa. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|