|
||||
|
||||
Resa FRÅN Grekland
Hej!
Undrar bara om någon vet någon bra sajt eller liknande om man ska boka från Grekland till Sverige exempelvis. Finns det någon grekisk sida där man kan boka biljetter för boende i grekland?Liknande dem som ligger på Kalimeras förstasida. Biljetten ska inte bokas härifrån av någon svensktalande utan från grekland. Har kollat Aegean airlines och Olympic, men de har ju mest inrikes och direktflyg, dock inte hit till Gbg. Tack på förhand! Mia |
|
||||
|
||||
Sv: Resa FRÅN Grekland
Jodå,, Exv Sterling. Du kan boka på nätet. Jag gjorde nyss en spökbokning avseende resa Athen - Göteborg den 10-18 Maj 2008.
Resan tor betingade ett pris på 211 € för en person. Huruvida Sterling trafikerar rutten under vintern undandrager sig dock min bedömning. Arne |
|
||||
|
||||
Tack Arne, fast Sterling verkar ej flyga till Göteborg nu på vinterhalvåret tyvärr. Är intresserad av någon grekiskspråkig sida i första hand...Om det finns.
Mia |
|
||||
|
||||
Nog måste man väl kunna boka åt båda hållen och från vilken dator i vilket land som helst på alla flygbolagsajter. SAS har en engelsk version av sin bokningssajt och de flyger på vintern.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Edit: Vi bokade vi Travellink. Senast redigerad av Kalimera den 2007-11-08 klockan 09:51. Anledning: Glömde |
|
||||
|
||||
Jag kollade nu på SAS, tycker det blir ganska dyrt bara. Ibland kan man ju få en hyfsat billig resa om man kan blanda flygbolag lite när man är tvungen att byta flyg. //Mia
|
|
||||
|
||||
Vi betalade 1800 kr för en enkel.
|
|
||||
|
||||
Det jag hittade kostade närmare 600 € tur och retur med SAS. Tror det är mycket lättare för er som kan flyga till Stockholm att hitta billiga resor. Vet dock ej vad personen ifråga är villig att betala, ska kanske höra efter först...
|
|
||||
|
||||
Med Brussels Airlines hittade jag resa Athen- Göteborg för 332€ avseende en person tor.
Brussels trafikerar sträckan hela året. Dock gäller det att snoka fram de billiga avgångarna för att komma i prisparitet med beloppet ovan. Alltid byte i Bryssel. Arne |
|
||||
|
||||
Ska genast kika där!!
|
|
||||
|
||||
Ja, Bryssels Airlines verkar billigare än SAS. Tackar!!
Mia |
|
||||
|
||||
Hej Mia!!!
Såg att du sökte flyg från grekland. Som du vet hade jag besök förra året från Grekland o han flög från Athen med Swiss air om jag inte minns fel. Fastän det var från Sthlm men det fanns i alla fall då även från Göteborg. Hans biljett var runt 2500-2700 då tur o retur med mellanlandning i Zurich på ett par timmar. Annars kan du ju kolla på mr Jet som söker de billigaste biljetterna. Kolla annars med Aegean Airlines direkt från personen bor o flyg typ till nåt land där Ryan Air går till o få en billig biljett därifrån. Lite tips!! Ska fundera mera om jag känner till nåt, ok? Ha en jättebra dag!! Vi hörs via mailen sen.. Kram kram från Sanna |
|
||||
|
||||
Lufthansa är också ett alternativ. Fann en tor biljett för facila 2725 SEK.
Arne [LIST][*]Route[*]Date[*]Flight Options[*]Price[*]Passenger Details[*]Payment[*]Booking Summary[/list] Athens (ATH) to Gothenburg (GOT): Departing: Sun 25 Nov - Returning: Sat 15 Dec DateDepartureArrivalFlightDurationCabinSun 25 Nov06:50Athens 08:25 Munich LH3375 5h10Economy Basic (W) Sun 25 Nov09:05Munich 11:00 Gothenburg LH3050 Economy Basic (W) Sat 15 Dec07:35Gothenburg 09:30 Munich LH3057 6h25Economy Basic (W) Sat 15 Dec11:25Munich 15:00 Athens LH5916 Economy Basic (W) Total Price Price (per person) Taxes, fees and charges (per person) Passengers Total 1200.00 +1425.00 x1 Adult =SEK2625.00Ticket Service Charge (Total) =SEK100.00Total Price for all passengers=SEK2725.00Fare rules for Economy Basic |
|
||||
|
||||
Det är bara att göra sökning på t ex Luftgrop eller Reseguiden, som söker hos flera researrangörer samtidigt. Båda dessa siter finns även på engelska. Inga problem att boka Aten - Göteborg istället för tvärtom och man kan söka på exakt de datum som önskas. Betalning sker med t ex Visa och i de flesta fall utfärdas en e-ticket, som man kan lägga in på valfritt betal- eller kreditkort.
Lufthansa ser ut att vara det mest prisvärda alternativet, precis som Arne har angivit. Celbe |
|
||||
|
||||
Citat:
Planerar att luncha på flygplatsen Bryssel. Någon som har varit där och kan tipsa om nåt bra ställe. Flygplatskäk brukar ju dock inte vara någon större hit. |
|
|||
|
|||
Citat:
Peter |
|
|||
|
|||
Citat:
SAS är de enda som flyger direkt Athen - Kph under vintern, men det finns andra möjligheter med mellanlandning som du sett ovan. Ett annat alternativ är att flyga Athen - Kph och sedan ta buss eller tåg upp till Göteborg. Under vintern är sträckan ATH - GOT inte speciellt vanlig att flyga. Därför är det dyrt! Så det kan vara billigare att ta "omvägen" om Kph. Det tar lite längre tid men kan bli betydligt billigare. Och det är enkelt att ta sig från Kastrup till Gbg. Peter |
|
||||
|
||||
När det gäller den internationella flygplatsen i Bryssel, då kan följande konstateras efter vårt besök därstädes i höstas, på vår väg från Athen till Stockholm/Bromma; Flygplatsen är nybyggd, och därtill enormt stor. Matserveringar och barer går det tretton på dussinet av liksom diverse butiker.
Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Men det är gott att veta om jag skulle få för mig att utnyttja någon av Brussels Airlines 100 Kr-biljetter dit från Kph för att hälsa på mina goda vänner i Bryssel och Gent. Jo, de har sådana erbjudanden ibland! Det är bra gött att bo nära Kastrup... Peter |
|
||||
|
||||
Tack för era tips! Har vidarebefodrat lite länkar till Grekland, men personen i fråga verkade redan ha koll på läget, så jag var bekymrad i onödan, men jag har lärt mig själv att söka lite bättre...
Mia |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|