|
||||
|
||||
Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?
Kommer ihåg att ni hade en hemlig plan när ni var på Amorgos. Något ni skulle fundera på och planera. Vad var det? Lite nyfiken!...och dottern frågar också!!!
"Igår brainstormade vi om framtiden över ett parti tavli. En ny plan spånades fram. En plan som överraskade oss själva. Vad vi kom fram till håller vi på ett tag. Det återstår en del detaljer att lösa." Senast redigerad av inkfish den 2007-11-25 klockan 13:46. Anledning: Miss i hantering av oavsiktlig dubbelpost |
|
||||
|
||||
Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?
Citat:
Nu ser jag att det var Janne och Camillas bloggande från Amorgos i september och visst skulle det va kul att höra vilken ö deras grannar hade lockat med. "Det återstår en del detaljer att lösa. Och vi kan fortfarande ändra oss. Våra grannar har idag på morgonen pratat sig blåa om en ö vi inte besökt på länge. Deras peptalk föll i god jord. Dit vill vi åka. Inom några dagar vet vi." Vilken ö var det, Janne? Astipalea? |
|
|||
|
|||
..och jag tror det jag trott länge, dvs att Janne och Camilla bara kommer hem till Sverige för att packa om! Det jobb de har nu med Kalimera och bokskrivande går ju lika bra i Grekland...tror jagi alla fall
Lissi- som varit på julskyltning i ett småregnigt Lund och varit SÅ glad att det inte var snö! |
|
||||
|
||||
Ja, jag tror också det är något i den stilen som Lissi skrev. Inte det som Marianne skrev........Vad var det för något???
|
|
||||
|
||||
Jag hämtade mitt citat från samma dags bloggande 25 september, som du gjorde, Ioslina.
När jag läste Jannes skriverier om brainstorming om framtiden, uppfattade jag det som något som rörde sig om vart de skulle åka efter Amorgos – inte alls vad de ska göra efter 1 december! Bl.a. fick jag min uppfattning på grund av denna replik: ”Våra grannar har idag på morgonen pratat sig blåa om en ö vi inte besökt på länge. Deras peptalk föll i god jord. Dit vill vi åka. Inom några dagar vet vi.” Möjligt jag missuppfattade Jannes blogg? Men själv kan jag inte föreställa mig att Janne och Camilla åker tillbaka till Grekland direkt efter hemkomst till Sverige. Men det är mycket möjligt jag tar fel. Själv blev jag lite inspirerad till att föreslå en brainstorming här hemma, vid tillfälle! Speciellt om det kommer helt nya ideer som annars inte skulle dyka upp. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det hade alltså inget att göra med planer för längre fram i tiden. |
|
||||
|
||||
Citat:
Men det jag skrev "Vad var det för något???", menade jag alltså vad var det för plan Camilla och Janne hade??? Låt oss höra nu, Janne! Vad var det för något!??? |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det som överraskade var att vi bestämde oss för att åka till Kreta långt innan vi hade tänkt. Låter kanske inte så dramatiskt, men att lägga en hel månad på Kreta var allt annat än vad vi hade tänkt. Två veckor hade vi planerat in, de trodde vi skulle räcka. Nu är vi tacksamma över beslutet. Kretavistelsen var resans höjdpunkt. Det är synd och skam att vi inte kunde blogga därifrån och berätta om allt fantastiskt vi upplevde där. |
|
||||
|
||||
Citat:
Kan tänka det lockade. Vi var också på väg dit i somras, men av olika anledningar, så blev det inget av det i år. Men Tinos ligger kvar nästa år och nästa år igen... |
|
|||
|
|||
JA Tinos är vi nyfikna på! Vi har i första planeringen inför sommaren tänkt oss Syros och Tinos och ev en ö till ....Syros är helt säker för där börjar vi, men sen vet man ju aldrig. Vore kul med några tankar och tips på boende innan sommaren...
Lissi |
|
||||
|
||||
Lissi.
Om du ändå ska till krokarna runt Syros och Tinos så måste du även besöka Andros om du inte redan har gjort det. Det är en otroligt vacker ö, men många mysiga små badvikar och även fina klippbad. Syros-Tinos-Andros låter ju bra tycker jag. Andros har även mycket fina förbindelser med Rafina. /Homeros |
|
||||
|
||||
Citat:
Abi |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|