Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-01, 19:50
netzz netzz är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Despina

Vi är två familjer som har bokat 2 veckor i aug/sep.
Jag underar om någon vet något om hotell Despina som ligger i Platianas(säkert felstavat men ni vet vad jag menar)?
Några bra utflyktsmål för barnfamilj (barnen är 6,6,9,9 och 14)?
Svara med citat
Gammal 2008-03-21, 17:52
ola ola är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Despina

Vi bodde där maj 06 2vuxna 2barn. Litet enkelt hotel som vi rynkade på näsan åt när vi anlände. Vi hade en 2 rumslgh, enkel std men väldigt stor & gott om plats. Poolen är liten men räckte för våra behov då stranden är i samma plan 20m därifrån. Personalen talade bara grekiska men det var familjeägt med en gemytlig stämning, så det funka det med. Den lilla tavernan som finns drivs av en grek som liknar mark knopfler, ser rätt flummig ut kan tre ord engelska max. MEN laga mat det kunde han! Han låg väl iklass med dom bätttre uppe på gatan. Sen hade dom en kille som hette Jiannis som serverade han hade bott i borås b.l.a och gillade snus,det var en trevlig prick. Så när vi skulle åka så ångrade vi oss att vi inte hade bokat 2v istället för vi trivdes såbra där. Vi åkte till kreta sep07 och då hade vi tänkt att bo på despina igen, men när vi bokade på våren så hade ingen resebyrå med hotellet. Vi tog st helena istället helt ok "hotellkomplex" men vi saknade despina. Ungarna 11/14 tyckte despina var mysigare! Vi var förbi despina och pratade med mark knopfler, han kände igen oss och vi sa att vi skulle komma ner & käka en kväll , men jiannis hade nog slutat sa han. Fick aldrig veta riktigt för vi kom ner kvällen efter men då hade dom stängt,vi var ganska sena. Skall nog boka nån vecka till hösten på despina igen tror jag. Skriv gärna ett inlägg efter att ni varit där.Ola
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:54.