|
|||
|
|||
Färja till Naxos från Pireus 25 juni
Hej
Vi är en familj som tänkte sova en natt när vi landat i Athen, Plaka. Sedan tänkte vi ta färjan till Naxos dagen efter MEN tror ni det går några båtar mellan typ 10-12 till Naxos vill inte stressa upp o ta morgonbåten vid 7:30 eller ta en sen eftermiddagsbåt o komma på kvällen för att ragga rum. Kanske nån som vet mer än jag...:-) MVH Henrik |
|
|||
|
|||
Sv: Färja till Naxos från Pireus 25 juni
Hej!
Du kan kolla själv på bluestarferries.com, all info finns där. Eirini |
|
|||
|
|||
Hej
Så du menar alltså att det inte kommer gå några andra färjor/turer till naxos förutom 07.30 på morgonen o 17:30 på kvällen? |
|
||||
|
||||
Hej !
Det brukar inte avgå så många båtar mitt på dagen. Men ni kan kolla upp båtar från Rafina också. När landar ni? Personligen tycker jag det är mycket bättre att ge sig av direkt samma dag om det går, tycker inte att det är nån större vits att slösa pengar på Aten-boende om det inte är nödvändigt. /Lars |
|
|||
|
|||
Nej! Normalt sätt åker färjorna/cattarna ut vid 07 - 08 på morgonen och återkommer på em för att göra samma runda ytterligare en gång. Och då brukar avgångarna vara vid 16 - 17-tiden. Det gäller både Pireus, Rafina och Lavrio.
Citat:
Athen kan ni ju kolla lite på hemvägen... Peter |
|
||||
|
||||
Citat:
/Lars |
|
|||
|
|||
Citat:
Lycka till! |
|
|||
|
|||
Hej
Vi landar ca 18:30 och hade bokat hotell i Aten första natten, ta en middag i Plaka, lugn frukost o sedan tänkte vi åka vidare....synd då att vänta till 17:30 alt gå upp i ottan 7:30.... :-) |
|
||||
|
||||
Det kan gå en båt som passar, håll ut tills tidtabellerna är up to date.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Peter |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|