|
|||
|
|||
Budget
Hej jag undrar vad er budget brukar ligga på om man åker ner 3 veckor under Juli eller Augusti
Räkna ej in flygbiljett Utan båt,boende och mat Mvh kristofer |
|
||||
|
||||
Sv: Budget
Men med vadå?
Vespa, hyrbil, disco, drinkar? Sorry,,, kunde inte låta bli. För att svar på frågan Det är väl upp till vad man gör på dagarna. Solar man bara och äter på taverna på kvällen - då går det lite pengar Hyr man bil, åker runt, äter frukost, lunch och middag ute samt går på club på kvällarna och dricker coola drinkar - då går det betydligt mer. Senast redigerad av Lindiz den 2008-03-07 klockan 22:25. |
|
|||
|
|||
Hej!
Det är ju den dyra tiden att åka ner och då ligger priserna på boende rätt högt. Vi åker 16 dagar i sommar och är 5 personer som delar boende. På både Naxos och Santorini har vi förbokat en 2 rumslägenhet. I Aten har vi bokat en lägenhet hos Skandinaviska kyrkan i Pireus (50€ per natt för 5). Vi kommer att äta både frukost,lunch och middag på hotellet på Santorini. När vi är på Naxos i 9 dagar så fixar vi vår egen frukost men äter lunch på någon taverna varannan dag och alltid middag på taverna. Till lunchen varannan dag fixar vi något enkelt, tex pasta, tomatsås, bröd, ost och tomater. På kvällarna unnar vi oss en eller annan drink, glass eller annat gott. Vi var nere samma tid förra året och vår budget är gjord utifrån den erfarenheten och vår gjorda förbokningar. Vi räknar med ca 7200 per person för boende och mat. Våra färjebiljetter var mycket billiga då vi tidigt köpt Blue Stars Super Economy biljetter. Vi betalade totalt 38,5 € per person för resorna : Pireus-Santorini, Santorini-Naxos samt Naxos-Pireus. Vi köpte våra biljetter av en resebyrå på Kreta och fick dem hemskickade med rekommenderat brev. Till detta kommer buss och taxiresor, ev solstolar (kostade på Naxos förra året 3€ per stol och dag), samt utflykter. //Kicki |
|
||||
|
||||
Vi brukar snitta på 1000 kr per dag för två vuxna, mer om vi åker under högsäsong. I priset ingår hyra av rum, lunch och middag ute, båtbiljetter och hyra av moped. Frukost äter vi alltid hemma.
|
|
||||
|
||||
Jag brukar göra av med 700-1000 kr per dag om jag reser ensam. Blir billigare när vi är två som delar på rumshyran och middagarna blir också billigare när jag har sällskap. Därav variationen beroende på om jag är på en ö där jag träffat andra att dela en trevlig måltid med. Är vi flera som äter blir det enklare att dela på rätterna och billigare. Jag beställer som grekerna gör och inte en rätt per person. De här priserna gäller lågsäsong och mina boenden brukar kosta mellan 20-35 euro per natt och nästan alltid vara av god mellanklass. Många av de boenden jag haft än dubbelt så dyra vid förbokning och mer än dubbelt så dyra i högsäsong. Förbokar nästan aldrig om jag inte återvänder till ett boende där jag varit tidigare och vet att jag får ett bra pris.
Vissa boenden har inte högre pris vid förbokning men speciellt i cykladerna lönar det sig att välja på plats. Eva |
|
|||
|
|||
Tack för all hjälp även om frågan var lite konstigt formulerad
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|