|
|||
|
|||
Hotell i Aten?
Hej!
Nu är vintersemestern slut och det är dags att planera för sommarens båtluff . Vi är två familjer på sammanlagt 9 personer som åker från Sverige den 14 juni och är borta i två veckor. Behöver vi boka båtbiljetter hemifrån? Vi tänkte vara i Aten sista natten för att vara på säkra sidan när vi skall hem, är det någon som har tips på bra och billigt hotell? //Martina |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell i Aten?
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
Hej!
Tack för snabbt svar! Vi har tittat på Naxos och Antiparos. Har du tips på andra öar också? Barnen är i varierande åldrar mellan 16 och 6, så det får inte vara alldeles lungt eller för mycket party. //Martina |
|
||||
|
||||
Två fantastiska val! Två av mina tre favoriter, den tredje är Amorgos, men jag vet inte om jag skulle rekommendera den ön med mindre barn. Jag tycker det är en typisk hyra-moped-ö, upptäcka egna små badvikar och titta ut över det stora blå. Men det kanske funkar, det är nog bara jag som varit feg när barnen var mindre.
En tredje ö hinner ni gott och väl med, varför inte Koufinissi, två-tre dagar där är perfekt, sedan kunde jag den ön kändes det som. Har varit där en vända till, men nu har jag sett den klart. Men den är väl värd ett besök för den som inte varit där. Vad ni än väljer så kommer det att bli bra. // Helén |
|
|||
|
|||
För många år sedan var vi faktiskt på både Amorgos och Koufinissi, med vår då 2,5 år gamla dotter. Det gick jättebra och jag gillade verkligen de två öarna, tror dock att våra två döttrar på 14 och 16 år klättrar på väggarna efter några dagar på Koufinissi.
Amorgos däremot blir det kanske även den här gången. Hur är de med Paros och Antiparos, är det bra val? //Martina |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Jag är ingen Paros fantast, så jag avstår att svara angående den, det finns så många andra som trivs där bättre än vi. // Helén |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|