|
||||
|
||||
Lite frågor om Rhodos
Har ett par frågor om Rhodos;
Hur långt är det till Agathi beach från Rhodos stad, är det moppe, bil eller buss som gäller? Vilka restauranger/tavernor får vi inte missa? Vi åker 8 juni.... Något annat vi inte får missa!? Är tyvärr bara där en vecka... |
|
||||
|
||||
Sv: Lite frågor om Rhodos
Gå vilse bland gränderna i gamla stan, det är något av det bästa jag gjort i Grekland! Helt underbart, det känns som att förflyttas till en annan tid! (tills jag sprang på min tandläkare i en väldigt trång passage, men det är en annan historia...)
|
|
||||
|
||||
Att träffa på sin tandläkare på semestern kan inte vart en höjdare Jag ryser bara vid tanken.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Tyvärr upplevde jag inget annat på Rhodos förutom gamla stan som man inte absolut hade kunnat vara utan, men jag tror stenhårt på att åka runt på ön, det måste finnas många pärlor där. |
|
||||
|
||||
Ja det var otroligt! Tandläkaren.........
Men nu till min originalfråga............. |
|
||||
|
||||
Förlåt mig men jag kunde inte låta bli, ang. tandläkaren.
Det var ju ett tag sedan som jag var på Rhodos, men då fanns det en Restaurant/Taverna i "gamla stan" som hette Romeo, den gillade jag. Sedan satt vi någon kväll på nått kafe i Mandraki hamnen, det var också trevligt. Nackdelen som jag ser det är alla "tjatiga" inkastare, men det får man väl ha överseende med, det är ju deras jobb. |
|
||||
|
||||
Det är bara att hålla med, gamla stan rekomenderas att besöka flera gånger för att det är så trevligt att vandra omkring där. Mandrakihamnen rekomenderas i alla fall ett besök. Mvh Ann
|
|
||||
|
||||
Det blir mina 2 första dagar på Rhodos i juni Vi tänker stanna där 2 dagar på hemvägen från Kalymnos Skall bo i Gamla Stan och hoppas kunna gå lite vilse i gränderna där samt se på fotbollen mellan Sverige och Grekland den 10/6
Riitta |
|
|||
|
|||
Det är nästan 4 mil till agathi stranden. hyra bil tycker vi funkar bäst, lätt att få med den packning man vill ha till stranden å möjligheten att stanna där man tycker det ser kul ut. får vi tipsa om stränder så är anthony quinn bay och stränderna runt kalithea riktigt bra.angående restauranger så hittade vi ett par stycken som ligger i utkanten på rhodos stad mot lindos, dom ligger efter en gata som heter claude pepper, rätt konstigt gatnamn =) där ligger iaf några stycken på rad som är värda ett besök.mitt emot parken efter en stor gata i nya delen av stan så ligger flocafe´ det är verkligen värt ett besök för allt spännande kaffe varmt som kallt vi skulle kunna skriva ung hur många tips som helst om Rhodos undrar ni nåt mer så skicka gärna ett pm så ska vi försöka svara, mvh Peter å Stina.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|