|
|||
|
|||
Resa tillbaka eller aldrig mer?
Jag båtluffade för första gången i Grekland i början av 70-talet dvs för,länge,länge sedan.Bl a besökte jag Ios och har starka positiva minne därifrån.
Bl a gick det inte att åka stor båt till hamnen på Ios då utan man transporterades från stor färja en bit ut med liten båt i land.Många sov då på en strand i sovsäck gratis m m-m m. Besökte även Amorgos och sov för 80 öre natten på ett tak.Minnen,minnen.................... Jag har ännu inte återvänt till Ios.Vill väl bevara min "gamla" positiva bild. Tror Ios är nåt helt annat idag. Har återvänt till Amorgos under de senaste åren-och den ger mig fortfarande många positiva upplevelser,men den gamla bilden är ju en annan. Återvänder du till platser/öar där du haft starka positiva upplevelser eller bevarar du dina minnen och åker vidare till en ny plats/ny ö-"nya oskrivna kort"? Eva B |
|
||||
|
||||
Sv: Resa tillbaka eller aldrig mer?
Citat:
I höstas passerade jag Sifnos med Flying Cat och kikade försiktigt ut genom fönstret. Det tog inte många sekunder att konstatera att det har byggts mycket, väldigt mycket, där sedan 1985, och att den "rädslan" jag känner är helt befogad. Så jag kommer nog aldrig mer till Sifnos... Så känns det i alla fall nu. |
|
||||
|
||||
Sv: Resa tillbaka eller aldrig mer?
Jag åker gärna tillbaka till öar som jag har starka positiva upplevelser från, men ibland har det tagit emot. Ios är en sådan ö. Jag tillbringade varje sommar där under åttiotalet, som längst var jag där fem månader (1986). På nittiotalet började jag åka till andra öar, Ios la jag åt sidan. Det dröjde många år innan jag återvände, ville inte se hur ön förändrats. När jag väl kom tillbaka gjorde jag det med oro i själen. En oro som visade sig vara obefogad, visst hade det hänt mycket, men på något sätt var det fortfarande samma gamla kära ö. Sedan dess har jag återvänt många gånger, och jag tycker lika mycket om Ios idag som jag gjorde första gången jag kom dit.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|