|
||||
|
||||
Vilket väder!!!
Oj, oj, oj!
Vilket underbart väder de verkar ha på Kreta 34 grader, här i Sala njuter vi åt 21 i solen men betydligt svalare i skuggan. Har iallafall premiärgrillat,lammkotletter och grekisk ugnsbakad potatis,mums!!! /Kerstin/ |
|
||||
|
||||
Sv: Vilket väder!!!
Fick mail av en kompis bor i rethymno. Där stod termometern på 29 grader i går eftermiddag. Känns härligt och jag är avundsjuk på er alla som ska till Kreta redan nu i vår. Att få både värme och grönska är inte illa
|
|
||||
|
||||
Ska bli ännu varmare idag:
Värmen stiger !!! Current weather: Chania Souda (151m) Local Time 11:50 BST = 13:50 TemperatureWeather Mon 21 Apr 13:50 34°C / 93°F fair Mon 21 Apr 13:20 32°C / 89°F fair Mon 21 Apr 12:50 32°C / 89°F fair Mon 21 Apr 12:20 30°C / 86°F fair Senast redigerad av Homeros den 2008-04-21 klockan 13:42. |
|
||||
|
||||
Fast det är inte så dumt hör i Stockhlmstrakten heller
|
|
||||
|
||||
34 grader redan!
Hur ska det då bli i maj..kanske man ska lämna långbrallorna hemma.. Yanna |
|
||||
|
||||
Ja, långbyxor behövs nog inte förrän tidigast i november !
Som sagt, värmen stiger...., just nu +36 ! Current weather: Chania Souda (151m) Local Time 12:20 BST = 14:20 TemperatureWeather Mon 21 Apr 14:20 36°C / 96°F fair |
|
||||
|
||||
..Dock är det fortfarande bara +17 grader i vattnet !
|
|
||||
|
||||
17 grader i vattnet är ISKALLT, iaf för en badkruka som jag, minst 22 grader vill jag ha..hmmm..jag kanske ska lämna både långbrallor o baddräkt hemma..
|
|
||||
|
||||
Vi får hoppas att värmeböljan blir kortvarig så den inte ställer till med skador i naturen. Över 35 i april låter tyvärr mycket oroande.
Eva |
|
|||
|
|||
....och det tycker jag är helt lagom för ett snabbdopp...
Bada på ni alla på Kreta! ....När vi badade i 16-17 gradigt vatten på Kreta i april för 2 år sen så stod grekerna på stranden och skakade på huvudet Lissi |
|
||||
|
||||
Just nu +37 grader både i Chania och i Iraklion på Kreta !!!, vilket är extremt för att vara i april. Dock ska det bli betydligt svalare redan på torsdag.
|
|
||||
|
||||
Skönt att vädret håller på att "normaliseras"
Det är ju sjukt med 36 grader i april? Såg att värmemätaren för Kreta under fliken "Öar" till vänster visade 28 grader vid 20-21tiden igår och visar 20 grader kl 19 idag. Hade det blivit långvarig värmebölja nu så hade det säkert blivit monsunregn i maj-juni? |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|