![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla glada. Nu har vi kommit en bit på vägen med våran reseplanering. Vi har bokat resan till Aten den 25 juli och flyget till Milos den 26 juli. Nu är det boendet i Milos och en tusen massa andra saker att boka känns det som...
Angående boende i Milos så har vi funderat på hotel Delfini? Vi hittade även något som hette "katerina rooms", som var ett budgetalternativ. 55 Euro per natt enligt ägaren. Rummen låg i Adamas, helt ok på bilderna men direkt inget att hurra över. Någon som bott där och kan ge en åsikt?? Sedan funderar jag på om man ska boka båtbiljett från Milos till Santorini härifrån Sverige för att vara på den säkra sidan att man kommer med på båten? Vart kan jag göra det i sådana fall? ![]() En annan fundering gäller om vi ska hyra bil eller moped? Vi har båda körkort sedan 5 år tillbaka, men vi är ganska "unga", tror ni att de kan neka oss att hyra moped? ![]() Sist men inte minst.. självklart ska vi ta denna omtalade båttur runt ön, men hur mycket kostar det på ett ungefär? Hoppas någon har tid att besvara dessa funderingar. Sedan vill jag också önska er alla Grekland älskare en glad påsk och Xristos Anesti! Eftersom det är den grekiska påsken idag ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Moped blir nog svårt att hyra om ni bara har bilkörkort, Milos är känt för att följa de "nya" uthyrningsreglerna, man måste ha körkort för motorcykel. Men ni kan hyra både bil och fyrhjuling. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|