|
||||
|
||||
Grekland i oktober.
Själva har vi varit i Grekland från tidig maj till sen september.
Finns alltid något som passar. Nu har vi börjat åka med barnbarn, 15 och 17 år. Då måste man anpassa sig till skolloven. Vill gärna visa dem vårt Grekland. Skollovet i höst är vecka 44. Månadsskiftet okt/nov. Varit med dem Augusti/september tidigare. Inte bara Grekland utan även Kroatien, Marocko, Egypten m.m. Någon som varit i södra delen så sent? Barnbarnen vill kunna snorkla. Själv brukade jag ha dykjackan med i början eller slutet av säsongen. Kan Karpathos var en idé? Ligger ju ganska söderut. Själva var vi på Alonissos sen höst. Kallt, blåsigt och regn. Knappt badbart. Cypern är ju alltid OK hela november. Men där har vi redan varit med dem. Tacksam för tips. |
|
||||
|
||||
Sv: Grekland i oktober.
Hej!
Vi var på Lefkas förra året under höstlovet(v 44). Vi hade lite blandat väder men mest sol. Det var varmt och skönt även på kvällarna. I vattnet var det ca 23 grader så det var inga problem att ligga i länge. Det var första gången för mig att åka "off season" men jag gör gärna om det. Det är ju svårt att säga hur vädret blir i oktober. Men jag antar att de säkraste öarna att åka till för att få bra väder är öarna i östra medelhavet. nicka |
|
||||
|
||||
Sv: Grekland i oktober.
Vi var på Kreta hela oktober förra året, det var kanonfint väder hela månaden och det var varmt i vattnet. Några dagar kom det lite regn, men det var bara skönt.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|