![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej. Vi ska då till Kalamaki om några veckor. Jag gissar att tonårsdottern vill shoppa en del...eller i alla fall gå och titta i affärer. Vart ska vi åka för att strosa i små butiker? Platanias eller Chania eller kanske något annat? Hon vill nog titta efter smycken, kläder och liknande. Finns det någon ort man kan nå via promenad? Vart kommer jag om jag går längs stranden?
/Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
När det gäller shopping hittar ni allt som tänkas kan i Chania stad. Allt finns att köpa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Chania har störst utbud men Platanias har också flera trevliga små och större butiker med typ smycken kläder skor och turistsaker.
Ha en kul shopping för de ska jag ha när jag ska till Platanias i september. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter som att det blir ett par kvällar i Chania. Jag undrar igen om det finns någon ort man kan promenera till? Hur långt kan det vara till Agii Apostoli från Kalamaki? Jag har letat efter avstånd mellan de små orterna på Chaniakusten men hittar inga
![]() /Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Till Agii Apostoli kan ni promenera, finns trottoar hela vägen. Kan inte vara mer än max en km. Det går även att promenera åt andra hållet dvs till Katostalos, Agia Marina osv, men då måste den sk "dödskurvan" passeras. Går man själv utan barn är det inga större problem då man kan gå innanför vägräcket. Jag har gått där några gånger. Ett alternativ är att ta bussen bort till Kato Stalos och promenera vidare via Agia Marina till Platanias... Finns många affärer efter vägen.
Kan rekomendera er att handla frukostmat mm borta på Lidl i Agii Apostoli. Betydligt billigare än andra supermarket. Malin - som åker om en vecka ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att det går att promenera. Tack för tips. Ha en trevlig resa!
/Ulrika |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|