![]() |
|
||||
|
||||
![]()
SVT2 visar Mediterraneo ikväll kl 21.15.
Som jag minns den var den en rätt tråkig historia. Men den är i alla fall inspelad på Kastellorizo ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och om jag inte minns fel visar TV 3 Den blå lagunen imorgon (söndag) runt 23-tiden. Den ska väl inte heller vara någon höjdare, men är i alla fall inspelad i Grekland. En del av den i närheten av Paxos, eller hur?!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
![]()
Ahaaa... men jag måste nog ändå se Lagunen Eva. Om jag orkar hålla mig vaken
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ska nog titta i kväll igen för att se om jag omvärderar den. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Såg dock om den för ett par år sedan och kan bara hålla med dig Eva - men ibland är det kul att drömma sig tillbaka till barndomen och skratta åt vilken smak man hade ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Redan då filmen hade premiär var jag en urgamble ![]() ![]() /pawik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Extremt klart och blått vatten men lite friskt i maj. //PO |
|
||||
|
||||
![]()
Det var det jag tänkte, minns att någon nämde filmen när vi åkte förbi en av grottorna med en utflyktsbåt...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Orkade 20 min av "Mediterraneo", hopplös kalkon, vore jag italiensk soldat skulle jag bli förbannad. Allo´ allo´ `emliga armén; spaghettiversionen. Men Kastellorizo´s hamn & stad ser riktigt läcker ut, nå´n gång kanske..
//PO |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi orkade hela filmen och den var väl lite småtrevlig. I början nämndes att öns namn var "Megisti". Finns den någon som heter så ? Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jeg tror Megisti er et like vanlig navn på øya som Kastellorizo. ![]() Faktisk har jeg lest et sted at Megisti er det offisielle navnet. Det blir vel på samme måte som at både Mytilini og Lesvos brukes om den øya. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har för mig att Megisti var det turkiska namnet på Kastellorizo.
Tittade en timme. Den var inte bättre den här gången ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
"Jag älskar soldater! (Mediterraneo)" går än gång till på SVT2 - onsdag 8/2 kl. 23.30 - 01.10...
Betyg 7.3/10 på imdb.com Mediterraneo //Åke Senast redigerad av ford prefect den 2006-02-08 klockan 11:35. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() //Åke |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag tittade lite snabbt på text-tv i datorn men fann inte att denna film går i kväll på SVT 2 Har jag tittat alldeles galet ? Hasse ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|