Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-04, 23:01
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Hemma för länge sedan

Nu är det flera veckor sedan vi kom hem men tiden har inte riktigt räckt till för att ge sej till känna. Vi kom hem på midsommardagen, jag har gjort några snabbtittar in här men har faktiskt inte varit inloggad på över en månad, måste vara rekord för mej.
Hur som helst så gick vår resa bra, vi började på Naxos där vi först bodde på Agios Georgios stranden men sedan flyttade till Agios Prokopios där vi bodde på Ioanna Studios granne med Hotell Agios Prokopios. Här kom också resten av gänget och anslöt. Vi var då 7 personer i åldern 2,5 till 75 år under resten av luffen. Vi hittade faktiskt en taverna i Agios Prokopios som vi har lyckats missa tidigare. Jag har inte namnet på den men den finns till höger vid busskorsningen, den stora tavernan längst bort hade kanonbra mat, rekommenderas varmt.
I vanlig ordning trivdes vi bra på Naxos, hyrde minibuss en dag (typ 55€ tror jag vi betalade) och han visa det viktigaste av ön för förstagångsbesökarna.
Efter detta åkte vi vidare till Folegandros och fick världens överraskning där. Vi hade precis innan vi lämnade Naxos konstaterat att det var fredag och pingsthelg men ingen på Naxos trodde att detta skulle vara något problem. Då vi kom till Folegandros fanns en endaste rumsraggare i hamnen. Han försökte säga att han har ett rum ledigt och att det inte finns några rum i Chora. I vanlig ordning trodde jag inte på honom så vi tog bussen till Chora. Ganska snabbt insåg jag att han hade rätt. Efter lite irrande hittade jag en rumsförmedlare som kunde erbjuda tre rum på Angalistranden, då han dessutom ordnade transfern tog jag detta alternativ, troligen de sista rummen som fanns att tillgå.
Avslut av luffen gjordes sedan i Perissa på Santorini, till vår förvåning bodde vi mest prisvärt här på hela resan men Perissa är väl inte något höjdarställe, ändå var Hotell Perissa ett bra boende för vår lilla grupp.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2008-07-04, 23:53
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Hemma för länge sedan

Også jeg havde overset, at det var pinse og ankom Folegandros om fredagen. Hvem kunne også vide, at 350 kretensere, der naturligvis havde forudbestilt logi, havde valgt at holde pinse på Folegandros?

Med hjælp fik jeg overnatning i havnen lige ved siden af Vardia hotel med udsigt til Sikinos og det blå, blå hav. Ikke et dårligt alternativ, når det nu var umuligt at bo i Chora.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:55.