|
||||
|
||||
Turkiskt bad
Finns det turkiskt bad i Kefalonia som vem som helst kan gå till. Såg att Apostola Island Resort i Skala har ett men vet inte om man får gå dit om man inte bor där. Älskar turkiskt hamam och hoppas jag kan hitta turkisk bad även i Grekland.
Hoppas på svar!! /Malin |
|
||||
|
||||
Sv: Turkiskt bad
Ingen som vet om det finns nåt såna bad eller nåt liknande???
|
|
||||
|
||||
Kanske dum fråga?
Vad menas med Hamam? Jag vet en turkkrog som heter så. Uffe |
|
||||
|
||||
Turkiska badet heter Hamam
/Malin 5 veckor kvar till Kefalonia |
|
||||
|
||||
Tack. Jag vet mycket men inte allt.
Uffe |
|
||||
|
||||
Vi såg inte till något hamam när vi var på Kefalonia. Tyvärr.
|
|
||||
|
||||
Har inte set något liknande bad på Kefalonia. Men det finns gott om andra bad runt hela ön.
Hälsningar PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Menar du någon slags ångbastu där man blir skrubbad? Som ett turkiskt bad ungefär.
|
|
||||
|
||||
Hej Malin! Jag menar att i Grekland och Greker badar gärna i havet och på Kefalonia finns det många härliga bad. Det du söker är för mig inte något som jag och mina grekiska vänner använder sig av, jag har varit hos många hem i Grekland och aldrig upplevt att någon har i sitt boende har bastu eller liknande.
Hälsningar PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Okey. Då har jag förstått.
Tack!!! |
|
||||
|
||||
"Turkiskt bad" ? Ja, vad ska man svara på det? Möjligen finns det i gränstrakterna mot Turkiet, men JAG har aldrig sett det på en grekisk ö.
/ JoLo |
|
||||
|
||||
Citat:
/JoLo |
|
||||
|
||||
Har förut endast rest till Turkiet där jag varit på Hamam som sägs vara bra för att får bort massa gamla hudrester och för solbrännan och sen är det ju så skönt oxå.
Har hört någonstans att det även ska finnas även i Grekland. Har sett att ett hotell i skala har det men vet inte om allmänheten kan gå dit. Får kolla när jag kommer på plats om 4 veckor. Vet att ett ska finnas i Stockholm men känner inte samma längtan dit. Skönt liksom att gå dit när man är utomlands. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|