|
|||
|
|||
Brådskande val:Samos eller Thassos?
Hade tänkt båtluffa för första gången i år men pga sjukdom fick vi ställa in i sista minuten.Efter att nu ha tillfrisknat hade vi nu tänkt komma i väg på en veckas charter i stället men tvekar vart vi ska åka (finns inte mycket kvar att välja på i början av augusti). Vill få uppleva lite av känslan som vi hade förväntat oss på Naxos och Amorgos, söker fina stränder och mysig miljö. Har tittat på Thassos och Samos. Thassos verkar ha finare stränder men getingproblem i början av augusti (???)gör att vi tvekar. Kan någon hjälpa oss att välja? Vi är två vuxna och två tonåringar.
|
|
|||
|
|||
Sv: Brådskande val:Samos eller Thassos?
Hej! jag kan inte hjälpa er med val eftersom jag bara varit i Samos...Så därför är jag inte så objektiv. Men jag kan försäkra er att Samos är en helt underbar ö att besöka,så vacker och så mycket att se...vi hyrde bil och åkte runt ön..vi hamnade i byar där vi var dom enda turisterna fast vi var där i mitten av juli...helt underbart,det är den vackraste ö jag någonsin sett..men jag har ju inte sett så många än.Bara 6... Men ändå tro mej Samos är värd ett besök. Om ni är ute efter dom perfekta stränderna så är nog inte Samos rätt ö,men för utflykter och vackra byar är den helt perfekt....jag vill tillbaka,mycket mer att se fast vi hyrde bil och som jag tyckte åkte runt hela ön...Vi såg bara delar av den...vi åkte vilse och det är jag glad för i dag,för vi såg så mycket som vi inte hade sett om vi hade följt den traditionella vägen. Jag kan bara säga välj Samos.....och Byn Manolates..en klass för sej...så vacker
Ha en trevlig resa vad ni än väljer//theresa |
|
|||
|
|||
Jeg har vært på begge og det er finere strender på Thassos.
Bor dere i Limenaria eller Potos så er det heller ikke noe problem med getingar. I Limenas har jeg heller ikke sett noe til getingar. Senast redigerad av Bennyboy den 2008-07-20 klockan 14:29. Anledning: Tilegg |
|
|||
|
|||
Hittade en resa till karpathos som vi valde istället. Verkar som om vi där kan få både fina stränder och lite mysig miljö att åka runt o upptäcka. Å nästa år ska vi göra nytt försök med båtluff!
|
|
|||
|
|||
Ja det er fint på Karpathos, veldig fin øy å kjøre rundt på.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|