Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-21, 12:26
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Det första...?

Det hade varit roligt att höra när ni kommer till Kreta vad ni gör först i er lgh.
Själv går vi ut på balkongen och tittar om vi har fin utsikt.Oftast blir vi nöjda.Sen rullar alla härligheter i gång för vi är ju på Kreta.
Birgitta 63.
Svara med citat
Gammal 2008-07-21, 19:35
Anna-Maria Anna-Maria är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007
Standard Sv: Det första...?

Det första jag gör är att ta ett andetag och bara njuuuuuter av att vara där! Sen är jag alltid hungrig så äta blir det och då avslutar man förstås med den första njutbara rakin .
Vi har faktiskt aldrig bott med någon fantastisk utsikt men varit så himla nöjda endå.
Vi har bott på Futura i Maleme, Ariadne och Menia i Platanias.
Troligen blir det ingen resa i år, men man vet aldrig hehehe... Var där 2 ggr förra året.
Är så avis på er alla som får åka dit, jag viiiiiiill jag med!
Så till alla er som får åka dit, ha en fantastisk Kretavistelse
Anna-Maria
Svara med citat
Gammal 2008-07-21, 20:26
Birgitta63s avatar

2ggr förra året är ej fel det oxå.Ja och min dotter var där förra sommaren.
Nu ska min man och jag på tu man hand (14 dagar)dit.Vi har nu 40 dagar kvar till Kretasemestern.
Håller tummarna att du kan snart återvända.
Birgitta 63
Svara med citat
Gammal 2008-07-21, 20:54
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Det första vi brukar göra är att svära och bråka med bilbarnstolarna (inte med varandra i alla fall, hehehe) som ska monteras utan instruktionsbok, inte så kul i gassande sol på flygplatsen men vi försöker garva åt det och är rätt vana nu. I år kommer vi via havet från Karpathos till Kreta men om vi får hyrbilen levererad till hamnen är jag inställd på samma procedur för säkerhets skull. Om inte bilen står där får vi börja Kretasemsetrn med att leta reda på en buss till rethymno vilket säkert är lättare än att montera stolarna i bilen
När vi väl sitter i bilen ( och om vi inte kör vilse i Chania som vi gjorde förra året pga att vi landade på natten och ej kände igen oss) så börjar äntligen semestern och vi styr kosan mot Petres och semesterns första lammkottletter. Så brukar vi göra men som sagt i år blir proceduren något annorlunda, ska bli spännande att se vad som händer!
Svara med citat
Gammal 2008-07-21, 21:25
Birgitta63s avatar

Så aktiva ni är då med en gång ni kommer fram.Livet består av överaskningar, vet du väl!. Lycka till nu.
Birgitta 63
Svara med citat
Gammal 2008-07-21, 22:52
Joppan Joppan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Joppan här!

Jag gör åxå som Birgitta, ställer ner väskorna och går ut på balkongen och spanar in utsikten och sen.....tja packar upp lite, uppsöker en affär och inhandlar div. förnödenheter att ha i kylskåpet.....sen rullar det på

/Joppan
Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 10:30
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Hänger nog på damerna också. Balkongen är av hög prioritet att "titta in". Känna på sängen, öppna kylskåpet och sen bara vräka upp väskan för att leta fram badkläderna för att sen gå ner till stranden.
Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 12:13
nekjam nekjam är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Jag håller med Birgitta, det första vi gör är att gå ut på balkongen och beundra utsikten. Eftersom vi alltid åker från Umeå eller Luleå till kreta så landar vi mitt i natten och då kan man inte göra så mycket annat, än att packa upp opch sitta på balkongen en stund och känna värmen. Sen isäng och upp på morgonen till bageriet och köpa bröd sen hem dricka kaffe på balkongen. Och sen njuta hela semestern!!!!
Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 14:37
Luckys avatar
Lucky Lucky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Det forsta vi gor ar som de flesta andra har, ut pa balkongen eller terassen Nasta prioritet ar badrummet . Nar dessa uppdrag ar klara fixar vi till en harlig drink och satter oss pa balkingon/terassen och bara njuter...................
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:43.