|
||||
|
||||
Boendepriser på Mykonos i juni?
Hej!
Vet någon vad man kan få betala för ett dubbelrum i mitten på juni? Hittar inga priser på div. hemsidor, utan man måste mejla och fråga. (har inget emot det, men vill gärna ha ett hum om var priserna "ska" ligga.) Vi kräver ingen lyx, men vi vill att det är rent och fräscht. 3-4 nätter har vi tänkt stanna. Ang. prisnivån på ön. Är det så illa som alla påstår? Vad får man betala för en varmrätt?? |
|
||||
|
||||
Sv: Boendepriser på Mykonos i juni?
Jag ska dit i september och kan rapportera när jag kommer hem, september och juni brukar vara likvärdiga priser.
|
|
||||
|
||||
Åh, vad bra! Tack! Passar på att önska trevlig resa redan nu! det blir inget Ikaria, alltså?
|
|
||||
|
||||
Har skickat en länk privat på en sida om hotell på Mykonos och där man även kan se priserna. Vad gäller priser på varmrätter vet jag inte, däremot så åt jag några grekiska sallader förra året som kostade 11 euro. Annars så finns det ju goda och billiga gyros och äta om man känner för det istället.
/Marco |
|
||||
|
||||
Det finnes restauranter med "normale" priser, men se på meyen før du setter deg ned..
Vi spiste på Nicos Taverna som Janne anbefalte..., virkelig nydelig mat og normale priser. Men veldig fullt, de må ha hatt minst 50 bord, men mange kelnere i høyt tempo gjorde så det ikke tok altfor lang tid. Vi bodde, i midten av Juni, for 40 Euro for to stykker på et studio med baseng og poolbar på området. Hadde avtalt pris på nett og tok heldigvis med utskrift av dialogen da jeg fikk intrykk av at dette var veldig billig. Jeg fikk rett..., sønnen i huset fikk helt "hakaslepp" når han så prisen jeg hadde fått avalt med hans mor Vanlig pris lå visst på nesten 100 Euro, men forsto det slik at leilighetene dems stort sett lå på ca. 60 Euro natten i akkurat den litt stille perioden hvor vi var der. En deilig øy i små porsjoner (dvs. ikke et sted jeg blir i 14 dager). Lei for all del bil og kjør ut til en eller flere av alle de nydelige strendene!! Ta med mat & drikke om dere reiser på budsjett, for maten på spisestedene ved strendene vi var på var virkelig svindyrt... Vi leide en liten bil i to dager og koste oss skikkelig. |
|
||||
|
||||
Vad menas med "normala priser"? Kan man få en (bra) middag för 2 pers. för 25-30€? Vad betalade ni för hyrbilen? Några särskillda stränder som ni tyckte om? Hur länge stannade ni?
Tack Marco och Ia för tips! Siri - frågvis idag |
|
||||
|
||||
Hei
Vi var der tre netter, men skulle gjerne hatt et døgn til der... Leide en liten Fiant Punto (eller noe lignende, husker ikke helt da vi leide bil på alle øyene) og mener vi betalte 50 Euro for to dager. Skulle vel egentlig betalt 60, men siden vi kom dit kl.11 den første dagen fikk vi litt avslag. Hadde egentlig tenkt å ta buss til en av strendene da vi fikk et infall.. gikk og spurte om bilpris på hos utleieren på høyre side rett nedenfor hovedbusstasjonen. Inpuls altså, noe vi absolutt ikke angret Med normale priser så mener jeg priser som jeg har blitt vant med på f.eks. Naxos, Paros, karpathos ect. betalte da ca. 10-11 euro for en god kjøttrett (husker ikke helt hva) + drikke. (tror salat lå på ca. 5-6 E. og spagett Bolognese på va. 8 E) Vi var på Paradise ,super Paradise , Kalo Livadi, Platis Yialos, Panormos og en annen strand lenger nord. Ia |
|
||||
|
||||
Tack för svaret, Ia! Det är godkända priser på båda bilhyra och mat!
|
|
||||
|
||||
Panormos beach på nordsiden var et deilig sted... Kjør gjerne ennå et par km. videre (til veien omtrent ikke går lengre) så er det ennu en deilig strand, men der uten bar/spisested så vitt jeg husker. Å spise ved Panormos Beach var kjempedyrt ... Begge steder uten strandsportfasiliteter...
Ia |
|
||||
|
||||
Tack. Visst blir det Ikaria, vi åker till Mykonos för att byta båt, det går inga från Naxos tyvärr.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Dessutom kändes det som att vi var minst 50% för gamla för Mykonos stad kvällstid. Om du Ia lyckades få tag på rum för 40 euro/natt är det bara att gratulera, det blev betydligt dyrare för oss, men samtidigt det klart bästa boendet vi hade under de tre veckorna vi var borta. /Jonas |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|