Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-20, 02:54
BrittMaries avatar
BrittMarie BrittMarie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lidköping
Inlägg: 146
Standard Vart ska jag göra ett stopp?

Hejsan,

Jag flyttar från Grekland. Ska ta med mig min bil så jag och min syster som är här som stöd ska ta oss bort från Kos. Bilen är nästan färdigpackad bara lite att hämta från fd bostaden.

Av vänner har jag nu blivit rådd och ombedd att lämna Kos så snart som möjligt. Javisst, en karl med i bilden...

Skulle både för min och min systers skull vilja kunna njuta av lite Grekland till i lugn och ro.

Vi ska ta färja från Patras till Brindisi. Tips om var vi skulle kunna ha det skönt i ett par dagar! Och med minimal ekonomibudget...

b-m
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-20, 06:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vart ska jag göra ett stopp?

Britt-Marie!
Så tråkiga omständigheter Du får lämna Grekland på, men så bra att Du har stöd.Mina varmaste tankar till Dig!
Har ni inte mer än ett par dagar på er så kan ni ju hålla er till den norra delen av P. Annars så rekommenderar jag starkt att ni stannar i Nafplion några dagar, det är ju inte så långt att köra...Där finns ALLT! Mysig by, fina bad och några sevärdheter inom "körhåll".

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-20, 08:57
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Vart ska jag göra ett stopp?

Patras är i sig värt ett besök. Om ni inte bokat in er på någon särskild färja kan ni ju utforska den stan lite, kolla den vackra bron Rio-Antirio, sandstranden vid Kalogria och annat.- Sen skulle jag undvika Brindisi, hellre åka direkt till Ancona eller ännu hellre Venedig. Om färjepriset är billigare så minskar bensinkostnaden lika mycket och vägen längs östra Italien är liksom oändlig och hårt trafikerad. Har ni inte sett Venedig är det ju dags! Ancona vet jag inte mycket om utom att det är oerhört mycket lastbilstrafik där, man kommer ju ut på autostradan till norditalien direkt där. Venedig är värt en paus.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT