![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller som bäst på att sondera läget på lite olika öar inför nästa års Greklandstripp. Är naturligtvis även sugen på Skiathos som verkar jättefint.
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den tillhör nog de dyrare öarna ja men det är det värt! Jag var där i högsäsongen, augusti. Fick specialpris på moppen, €15. Kostade annars €17-20. Hyrde några dgr å så charmerade jag honom med min eminenta grekiska
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Håller helt med Anna Pernilla att det är en fantastisk ö... Det är det! Här kommer lite tillägg mot vad Anna Pernilla skrivit... En grekisk sallad vid stranden kunde kosta ca 5-6 € och det tror jag nog att det var ganska generellt. En liten tallrik med tzatziki kostade drygt 3-3.50€. Vissa ställen är det dyrare att äta och dricka på men... jag anser att det är det helt klart värt.... En fantastisk ö....
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Katitzi
Jag var där förra året och jag tycker nog inte det var någon större skillnad mot andra öar. Lite dyrare i "gamla hamnen" men annars normalt. Glöm inte Skopelos!! Läs på Skopelos forum. Vi gjorde en vecka på var ö och bara älskade Skopelos, det var annorlunda med natur och stränder, underbara stenstränder, vattnet blir ju vackrare och stenarna var väl slipade. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller med alla andra...Skiathos är en helt fantastisk ö, vi var där i slutet på juli i år.
Jag uppfattade inte Skiathos som dyrare än någon annan Grekisk ö jag varit på. Men som sagt det beror på var man äter..det finns ställen som windmill som är jätte dyrt,billigaste maten där låg på ca.20 euro...men var värt varenda krona...sen var vi på ett gyros ställe (tror det heter No Name) men är inte riktigt säker minnet sviktar ![]() ![]() / ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för era svar! Var på Thassos i somras och där var det billigare tex. scooter med plats för två 10-12 euro, två solstolar med parasoll 6 euro ( gratis i stan om man köpte nåt i baren) och grekisk sallad för 3.50-4.50 ungefär. Men som ni sagt finns det säkert hyfsat billiga ställen på Skiathos med! Och alla säger ju att det är så fint där, så vi får väl fundera vidare.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|