|
||||
|
||||
Greklandrunt på 5-6 veckor
Hej !
-97 tog vi bilen för en "Greklandrundtresa" . Nu funderar vi på att nästa år åter göra en rundresa. Då tänkte vi spendera 3-4dgr i Toscana först. Sen ta båten Brindisi-Iougumenitsa till Grekland. Och väl där stanna ngr dagar i Pargaområdet ,sen vidare söderut med ett besök på Lefkas . Ett par veckor går sedan lätt att spendera på Peleponnisos. Några dagars besök på Kithira ingår oxå i planerna. Vidare norrut via Nafplion över Korintkanalen till Evvia . Pilo-halvön är ett "måste". Halkidiki ingår oxå i planerna. Och varför inte ngr dagar på Thassos innan färden går över inlandet till Epiros-omr. Stanna där i Iougumenitsatrakten och invänta lämplig båt till Italien för hemresa. Minst 5 veckor beräknar vi , eller till reskassan tar slut . Fordonet är bara 2-sitsigt med litet bagage, så att packa är det största problemet ! Lägger in en länk från resan vi gjorde -97 http://picasaweb.google.se/gustafsso...ey=gfZINAbRby4# / Tom |
|
||||
|
||||
Sv: Greklandrunt på 5-6 veckor
Gör som jag och köp ett släp
Det finns dragkrok till din har jag för mig, men akta dig för enhjuligt släp. Uffe |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Tom |
|
||||
|
||||
Hur kul som helst då ingen vet om hastighetslagarna så upp till 120Kmh är ok utan påföljd. Kul, se det som praktiskt och ha köket i släpet. Det hade vi plus ett stort tält med plats för både cykel släp/kök och två sovrom. Alla funderade var vi hade bilen.
Släpets torrvikt 55Kg och lastvikt max 110Kg, volym 0,95 kubik. Du känner bara av det när du bromsar. Uffe |
|
||||
|
||||
Härliga bilder Tom! Och vilken bil!
Är en "aning" avundsjuk på er kommande resa, men bara en aning. |
|
||||
|
||||
Citat:
Vad är 5-6 veckor gentemot ert halvår i Ö-världen förra året ? / Tom |
|
||||
|
||||
Jamen det var ju förra året. Ni ska ju åka i år.
|
|
|||
|
|||
Re: Greklandrunt på 5-6 veckor
Tom
Om du kommer på Evias norra sida jag bjuder ouzo med meze!! |
|
|||
|
|||
Citat:
Så alldeles helt underbart det låter!! Lissi |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Greklandrunt på 5-6 veckor
Citat:
Det är så planerat, att vi skall göra en "revival" av - 97 års resa . Och på väg norrut ingår även Evia . Därefter Aigios Ioannis / Pilion , sen hade vi tänkt Thassos...osv..osv. Men först åker vi västra kusten söderut, Pirgos - Koroni - Kalamata - Kardamili/Stoupa - Mani - Githion..osv...osv . Skillnaden i år är att vi inte har någon tid att passa hemma . Även kära hustrun går i pension. Så vi kan vara borta tills vi tröttnar , (om man nu kan det ?) eller att pengarna tar slut ! / Tom |
|
|||
|
|||
Re: Greklandrunt på 5-6 veckor
Jag blir där mellan 5 Juni till 4 Augusti och ouzo tar aldrig slut.Glöm inte att prova Greklands godaste tomater enligt undersökningen!1
|
|
|||
|
|||
När åker ni?Låter härligt!men 5- 6 veckor låter lite för en så lång runda eller? Vi planerar att åka ner med husbilen o vi har nog 5 veckors semester tror jag. Tycker att det är lite tid. Vill se så mycket men blir nog mer norra Grekland iår. fast vi åker rätt tidigt så det kanske är kallt då.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi åker från Sverige runt den 25/5, skall inom Toscana i Italien och hälsa på en kompis innan vi tar båten till Grekland . Så i mitten av Juni passar nog bra. Vi hörs ! / Tom |
|
|||
|
|||
Citat:
Evia är en ö ni kommer att stanna LÄNGE på.... Jag är nästan sugen att planera om de tre veckorna i sommar till Peloponessos.... Fast Tinos-Syros lockar ju också! Lissi - som längtar till PENSION |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi gjorde ett antal resor ner på -90 talet med både MC & Bil , då var vi iväg 5-6 veckor . Det berodde på att sen var den avtalade semestern slut . Nu finns möjligheten att utöka tiden obegränsat . / Tom numera "friherre" |
|
||||
|
||||
Citat:
Du har nog rätt , Evia har vi varit på varje gång vi kört ner . Det beror på sin närhet till fastlandet . Vi har även bott på din favvisort Karystos . Tinos - Syros är inte heller "fy skam" ! / Tom Senast redigerad av Tom den 2009-01-09 klockan 21:34. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Kanske det ! Håll utkik efter en nedcabbad Svenskreg. röd Mazda Miata med två pensionärer i . / Tom |
|
|||
|
|||
Tom:Såg på era bilder att ni har varit i Andritsena, vill bara tipsa om paradiset på jorden: Vattenfallen i Neda floden. Eller ni kanske har varit där redan.
Rekommenderar inte att ni tar bilen hela vägen ner bara. Vi tog moped ner för "grus"vägen o det var svårt att ta sig upp igen.... Sen finns ju Devilsbridge men det ligger utanför Galatas (nord västra Peloponnesos) /Cecilia |
|
||||
|
||||
Shiit !
Efter en besiktning hos husläkaren i dag , kom vi överens om att skippa Greklandresan med bil. Hade en insident härom veckan där ryggen tog "lite" stryk. För många mil med dålig rygg är inget att se framemot. Det är bara att bita i det sura äpplet. Det får bli ett annat år ! Så nu är det till att leta flygavgångar i stället . Allt är väl inte slut ännu ? / Tom |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|