Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-30, 19:32
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Resebrevet från Samos.

Hej Aina! Kul med resebrevet från Kokkari och Blue Sea hotel. Jag och en väninna med varsin tonårsdotter bodde i precis den lägenheten i september 2002! Fast då fanns det ingen pool. Måste nog åka tillbaka till Samos någon mer gång. Men i sommar blir det Karpathos!
Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 11:51
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Resebrevet från Samos.

Var ligger Karpathos? tänkte jag och kollade på Kalimera. Oj, vilka lovord ön får. Blir lite full i skratt. Vi ska till Naxos i sommar och det låter också fantastiskt! Finns det någon riktigt otrevlig ö att åka till? Får nog ställa frågan någon annanstans här på Kalimera.

Några saker som inte kom med i resebrevet: Blue Sea har ju inte direkt någon havsutsikt (rum mot gatan måste vara ganska bullrigt), men utsikten mot de mäktiga bergen tyckte jag var nästan lika fantastisk som havsutsikt och lugnande. Vi satt på balkongen och såg svalorna flyga. Och alla svalbon vi passerade in till byn. Ungarna var små första veckan, andra fick de knappt plats i boet.

Längtar till sommaren?
Aina
Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 13:56
Mannas avatar
Manna Manna är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Sv: Resebrevet från Samos.

Hej Aina!

Så kul med resebrevet. Kul att höra någon annan berätta om saker man känner igen. Bodde själv på Blue Sea 2007, rum 13 tror jag det var, direkt ovanpå baren med balkong mot gatan (ja man kunde se havet mellan husen). Blev faktiskt inte störd vare sig av trafik eller från baren. Men två tjusiga balkonger hade vi ju inte.
Vourliotes-promenaden provade vi också på under årets septemberresa. Var rätt tuff trots att vi slapp högsommarhettan. Håller med om att en öl smakade underbart uppe i byn.

Ser fram emot nästa års greklandstripp. Antagligen blir det tillbaka till Kokkari. Fast när du nämner Naxos blir man ju lockad av det också. Synd bara att man är begränsad av tid o pengar.

Håll ut i mörkret, snart vänder det!

Manna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:24.