Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-10, 13:30
Immar Immar är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008
Standard Lardos/Katikies

Är ny här på forumet och har aldrig varit på Rhodos. Har några frågor som jag hoppas ni på forumet kan hjälpa mig med. Har varit inne o tittat lite här men inte hittat något speciellt om vad jag letade efter. Har kollat på ett hotell som heter Katikies i Lardos (men har förstått nu efteråt att det inte verkar ligga i själva Lardos) och har någon av er varit där och kan säga nånting om hotellet och byn Lardos. Har även kollat lite i själva Rhodos stad, hotell Khalua, men velar hit o dit. Är som sagt första gången jag/vi har tänkt åka till Rhodos och hoppas vi kan få många bra tips härifrån, både på vilket ställe åker man till och hotellförslag, får gärna va lite enkelt då det inte är det viktigaste, vi vill gärna ha lite lugnt och bara koppla av så kanske Rhodos stad ska man kanske inte ens tänka på ? Snälla alla ni, ge mig lite tips på bra platser.
Svara med citat
Gammal 2008-12-10, 13:47
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Lardos/Katikies

Jag har aldrig varit på Rhodos, men åker ni på semester för att koppla av finns det nog bättre altenativ. Har du kollat på grannöarna Tilos och Symi? Det kanske kan vara något?
Svara med citat
Gammal 2008-12-10, 14:18
Immar Immar är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Jag har aldrig varit på Rhodos, men åker ni på semester för att koppla av finns det nog bättre altenativ. Har du kollat på grannöarna Tilos och Symi? Det kanske kan vara något?
Jag har kollat på Tilos innan men tycker att det är för lång båtresa över, kan väl blåsa rätt bra och har ingen större lust att behöva bli sjösjuk. Men Lardos verkar vara lagom stort för oss och har hittat lite bättre läge på hotell, Elvita, som verkar ligga lite bättre till, också ganska enkelt med strandläge, så det blir nog det. Ska gå in o boka nu. Tackar för tipset. Tilos verkar annars oxå vara okej men som sagt, båtresan ...... Förresten, någon här som varit på Elvita ?
Svara med citat
Gammal 2008-12-10, 14:37
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Immar Visa inlägg
Tackar för tipset. Tilos verkar annars oxå vara okej men som sagt, båtresan...
Okej, jag förstår! Hoppas ni hittar något som passar tillslut!
Svara med citat
Gammal 2008-12-10, 19:08
Reersdotter Reersdotter är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Besökte för första gången Rodos i somras efter att ha besökt ett flertal grekiska öar tidigare.
Vi var mycket nöjda, bodde på St James i Lothiarika (ca 3 km från Lardos). Upplevde 2 underbara veckor. På kvällarna åkte vi buss till Lardos men gick hem.
Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 22:58
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag förstår inte varför man inte skulle kunna koppla av i Lardos? Eller strax utanför.. ?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:05.