|
|||
|
|||
Känner någon till Lissos?
Den 2 juli bär det iväg till Chania för 3 gången! Har tidigare bara bott i Agii Apostoli, men i år blir det Platanias. Mest för att vi vill ha lite liv och rörelse kring oss på kvällarna Vi ska på på Lissos, någon som känner till detta lägenhetshotell? Vi ska bo i en lägenhet i nedsänkt markplan...men det kan väl inte vara så farligt?
Vi ska vara iväg i två veckor och vill gärna se så mycket som möjligt av ön! Tidigare år har jag varit på Elafonissi och skulle nu vilja se nåt mer! Jag skulle bli jätteglad för alla tips och råd!! Kramar Linda |
|
|||
|
|||
Sv: Känner någon till Lissos?
Hej, bra hotell och pool, nära till supermarket och resturanger, skall bo på hotellet för 4:de året i rad
Ha en skön semester |
|
||||
|
||||
Ta bussen ner från Chania antingen ner till Paleochora eller ännu hellre till Chora Sfakia å stanna där ett par nätter. Chora Sfakia är en underbar upplevelse för både kropp å själ. Om ni åker dit så är ett besök på Sweet Water Beach ett måste.
Sweet Water Beach /Marco |
|
|||
|
|||
Oj att du ska dit för 4 gången är ett bra betyg jk När åker du/ni dit?
Marco, du får jättegärna berätta mer om Chora Sfakia? |
|
||||
|
||||
Om man verkligen vill varva ner och koppla av så är Chora Sfakia platsen för detta. Det är en liten by med kanske ett par hundra invånare. Det finns bra boende till bra priser och restauranger med riktigt god mat. Landskapet runt omkring består av havet och de imponerande vackra bergen runt omkring byn. Det finns en liten strand i själva byn, men om man går en bit väster ut så hittar man Ilingas beach och ännu längre bort Sweet Water beach. Bara resan dit är en upplevelse genom slingrande serpentinvägar, och på vissa ställen med en fantastisk utsikt. Så om man vill komma bort från turisttäta Chaniakusten så rekommenderar jag ett besök i denna by.
/Marco |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|