|
||||
|
||||
någon som varit på serifos ?
skulle vilja veta lite om serifos. Finns där många fina sandstränder ? är där mysigt.Finns det mycket restauranger. Är där barnvänligt? mm Pia
|
|
|||
|
|||
Sv: någon som varit på serifos ?
Hva som er bra eller ei er jo smak og behag, selv synes jeg ikke Serifos er noe særlig. Du kan lese hvorfor i reisebrevet her: http://www.kalimera.nu/resebrev/2006/aten_admirala.html
|
|
||||
|
||||
Citat:
Livadi på Serifos. Agios Sostos beach på Serifos. Senast redigerad av Kalimera den 2009-01-12 klockan 15:01. Anledning: La till bilder |
|
|||
|
|||
Kan verkligen rekommendera Serifos, tillhör en av våra favoriter.
Vi hyrde bil och körde runt på ön, hittade flera bra stränder. Håller med att Chora är en trevlig by med flera restauranger, precis som det finns i Livadi. En ganska lugn ö, så absolut barnvänlig. Dessutom ligger den nära till Aten, perfekt som sista ö innan hemfärd. I regel går det ett par färjor varje dag till Aten. //Matte |
|
||||
|
||||
det låter bra! Vi tänlte börja med milos, och sist serifos. vad tar det ca till aten med speedboat ? pia
|
|
||||
|
||||
Från Sifnos tog det knappt 3 timmar med Highspeed, så ganska precis 2 timmar ungefär från Serifos. Fina öar ni har valt förresten!
|
|
||||
|
||||
tack , det låter ju helt ok med två timmar. ja, jag hoppas vi har valt bra öar. det blir nog sifnos med. Vi har båtluffat några gånger innan, men då har vi varit på paros,antiparos, naxos, santorini, mykonos, amorgos, och koufonissi. Vi gillar nog paros och koufonissi mest, och förstår inte att så många inte gillar paros. vad tycker ni som varit ute en del? pia
|
|
||||
|
||||
Jag har inte varit på Paros men väl Naxos. Det finns faktiskt inget bättre. Förutom Folegandros då, som ligger på delad förstaplats...
Vilka öar ska ni till? |
|
||||
|
||||
Det gäller ju alla öar! Alltså att många inte gillar dem, eller i alla fall inte tycker de är så fantastiska som andra skriver att de är.
Själv tycker jag nästan alltid annorlunda om öarna än vad majoriteten som skriver om dem här i forumet tycker! Skopelos är nog det bästa exemplet på det. Den har ju lovordats nåt alldeles otroligt den sista tiden. Och nog är det en vacker och trevlig ö, men knappast en ö jag kommer att återvända till. Till Paros återvände jag - och tyckte ännu mer om den än första gången! |
|
||||
|
||||
det blir nog milos, sifnos, och serios. vi får ta det som det kommmer. Vi har ju tre veckor på oss. Blir det för länge med en vecka på varje ö kanske ?
|
|
||||
|
||||
Om man heter Siri, så är svaret ja. Men om man heter Pia kanske svaret är nej. Det kryllar ju av mysiga öar, så skriv ut några kalimerapresentationer om öar i närheten så kan ni åka till den som ligger bäst till.
|
|
||||
|
||||
Hej!
Vi var på Milos och Sifnos 2008. Vi bodde 5 nätter på varje ö. Passade oss bra. Skulle vi stannat fler nätter hade vi valt Milos. Det beror lite på vad ni är ute efter. Sifnos är lite lugnare och inte lika bra sandstränder, tyckte vi. Samtidigt "balsam-för-själen-ö". Vi trivdes bra. För oss, 2 vuxna och 2 ungdomar 17 och 19, var Milos lite vassare. Är ni ute och vandrar är Sifnos trevligt. Vi mådde väl på båda öarna, det är inte svårt att trivas där! Vi hade mycket god nytta av Jannes E-guider på både Milos och Sifnos! Hälsa Milos och Sifnos! Hälsningar Håkan I Värnamo |
|
||||
|
||||
Jag tycker ni valt bra öar, Pia, både på tidigare resor och nästa. Varje ö har ju sin charm och personligen tycker jag nog att runt räknat 3-4 öar på 3 veckor är ganska lagom. Någon ö stannar man kanske 3-4 dagar, andra öar lite längre. Även om vi varit på Paros en del gånger stannade vi 11-12 dagar senast vi var där. På Paros tycker vi om att bo i Alyki, men det betyder ju inte att vi bara är där, det finns ju så många byar, stränder - och även Antiparos - att besöka. Det gäller även Sifnos, tycker jag, det finns så många platser som man lätt besöker, så mindre än 5 dagar här kunde jag inte tänka mig.
Det bästa med att luffa är ju att man kan improvisera, tycker man att det är skönt att ta det lite lugnt kan man ju stanna en vecka eller mer. Tre veckor är härlig semester! |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
I och för sig är jag väl överens med dig, Lissi, ett par öar räcker gott. Tycker nog att vi också gärna drar ner på tempot numera, som jag skrev senast vi var på Paros stannade vi 11-12 dagar där. På Tinos var vi en dryg vecka förra året, ön har ju så många platser man gärna vill se, vi stannar inte bara på den orten vi bor.
Men många gillar att luffa vidare efter bara 3-4 dagar och därför skrev jag att 3-4 öar (så där ungefär) kan vara lagom att satsa på för en 3-veckors semester. Men en god vecka, eller mer, kan också vara lagom när man trivs på en ö. Marianne - som gärna återvänder till de flesta öar Senast redigerad av Marianne den 2009-01-17 klockan 12:04. |
|
||||
|
||||
tack för alla svar jag har fått. Ser fram emot att se nya öar, och kanske det även blir folegandros, om det funkar med båttidernapia
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|